معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی از طراحی فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین خبر داد.

طراحی فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای اهداف سند تحول بنیادینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ مجتبی حیدری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در نشست اعضای شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین طراحی می شود.

مجتبی حیدری افزود: بر اساس سیاست های حاکم بر برنامه ششم توسعه، ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، اجرای سند تحول در طول برنامه ششم مهمترین تکلیف قانونی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: براساس فصل هشتم سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مسئول نهادینه سازی و اجرای سند تحول می باشد لذا موظف است با بسیج امکانات و تدارک برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در طول برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ را طراحی و جهت اجرا به استانها ابلاغ نماید.

وی بیان داشت: بر همین اساس، ۶ زیر نظام، شامل زیر نظام راهبری و مدیریت، برنامه درسی، تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، تأمین و تخصیص منابع مالی، پژوهش و ارزشیابی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، با مسئولیت معاونین اداره کل آموزش و پرورش، عهده دار تدوین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان مرکزی شدند.

حیدری افزود: پس از برگزاری جلسات هماهنگی و همفکری، برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان مرکزی منطبق بر برنامه ششم توسعه، در قالب ۴۴ عنوان برنامه با توجه به ظرفیت های موجود در سطح استان، تدوین و به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: با اعلام نظر وزارت آموزش و پرورش، می بایست ویرایش نهایی برنامه اجرایی استان، تهیه و پس از آن توسط مدیرکل آموزش و پرورش به نواحی و مناطق آموزشی پانزده گانه استان ابلاغ شود.

وی تأکید کرد: با توجه به نامه مقام عالی وزارت مبنی بر اینکه برنامه ابلاغی منبع اصلی تدوین برنامه های سنواتی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ خواهد بود لذا استان و آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

گفتنی است، در این جلسه مقرر گردید، مسئولین هریک از زیر نظام حداکثر تا هفته اول خردادماه برنامه اجرایی استان که در بهمن ماه ۹۷ تدوین شده است را ویرایش نهایی نمایند تا به نواحی و مناطق ارسال شود.

انتهای پیام/ت

۶ زیر نظام عهده دار تدوین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان مرکزی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.