مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری دو کنگره ملی "یارمحمدخان کرمانشاهی" و "میرزا احمد الهامی" در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در تشریح برنامه‌های امسال ارشاد، از برگزاری دو کنگره ملی در استان در سال جاری خبر داد.

وی گفت : در ادامه برنامه‌های هویت سازی در استان امسال در نظر داریم برای بزرگداشت دو شخصیت برجسته استان کنگره ملی برپا کنیم.

جعفری تصریح کرد: طی دو سال گذشته آیین تجلیل برای ۴۰ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و هنری استان برگزار شد و امسال در ادامه این روند تلاش داریم با بزرگداشت چهره‌های شاخص، مفاخر این استان را هرچه بیشتر به نسل جوان بشناسانیم.

وی افزود: در همین راستا کنگره ملی "یارمحمدخان کرمانشاهی" و کنگره ملی "میرزا احمد الهامی" دو تن از مفاخر کرمانشاه امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از واگذاری برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و افزود: این رویه که در سنوات گذشته آغاز شده امسال نیز با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد و شاید امسال بتوانیم برگزاری نمایشگاه کتاب را هم به بخش خصوصی بدهیم.

جعفری به برپایی جشن رمضان در این ماه مبارک در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ برنامه در قالب ۱۲ عنوان برنامه در این ماه در سطح استان تحت عنوان "جشن رمضان" در حال برگزاری است.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین این برنامه ها، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزار علوم قرآنی است که از روز چهارشنبه (اول خرداد) در محل مسجد «معتضدی» آغاز بکار کرده و به مدت ۱۰ روز برپایی آن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری کرسی‌های تلاوت، محافل انس با قرآن کریم، نشست‌های علمی و تخصصی قرآن و عترت، اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری مانند برپایی نمایشگاه خوشنویسی و اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های این جشن است .

 

 

انتهای پیام/د

تشریح برنامه‌های امسال ارشاد

 

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.