مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۹ پروژه بازآفرینی در محلات مختلف شهر‌های این استان با هدف ساماندهی بافت‌های فرسوده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها بزودی با ابلاغ اعتبار و منابع مورد نیاز شروع خواهد شود.

وی از وجود بیش از یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری و یک هزار و ۱۴۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان خبر داد و افزود: در اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی پروژه‌های طرح بازآفرینی در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود این پروژه‌ها در سال اینده به اتمام برسد.

حیدری تصریح کرد: مطالعات طرح بازآفرینی شهر‌های خلخال و نمین در حال انجام بوده و در صورت اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بازآفرینی شهری در محلات مختلف تسریع می‌شود افزود: ۲۰ محله در اردبیل، ۱۲ محله در مشگین شهر، ۱۱ محله در پارس آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شدند.

حیدری بیان کرد: هم اکنون ۹۶۳ هکتار از مساحت شهر اردبیل، ۲۴۸ هکتار از مساحت پارس آباد، ۹۵ هکتار از مساحت مشگین شهر و ۸۴ هکتار از مساحت شهر خلخال بافت فرسوده ناکارآمد است.

وی افزود: دولت در سال‌های اخیر با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری اقدامات اساسی برای نوسازی و بازسازی فرسوده شهری انجام داده، اما همچنان نیاز به فعالیت بیشتر برای زدودن آثار فرسودگی عمرانی و اجتماعی در این بافت هاست.

انتهای پیام/ع

وجود بیش از ۱۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار