رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت:در کتابخانه ملی ۴۰هزار نسخه خطی وجوددارد که برای دریافت بخشی از این منابع ۱۹میلیارد تومان هزینه شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خانم بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی امروز در بهره برداری از ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه هویت همه جوامع به میراث مکتوب برمیگردد گفت:در تاریخ ثبت شده است در دوره‌های مختلف حکومت‌های خارجی از مدیران ایرانی استفاده میکرده اند که این نشان از ظرفیت‌های بالای انسانی درایران است.

وی افزود:باید به حافظه تاریخی کشور در پیشبرد اهداف نظام توجه شود که اسناد مهم‌ترین منابع حافظه تاریخی یک کشوراست.

بروجردی با بیان اینکه برپایه مصوبه هیات دولت دستگاه‌ها موظف به الکترونیکی کردن اسناد خود کرده است تصریح کرد:در همین استان اصفهان اسنادی به دست آمده که حقوق آبی مردم را شفاف تعیین کرده است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت:اسناد شورای انقلاب که چهل سال پنهان بود را امروز به صورت عمومی درآورده ایم و در ادامه در حال ذخیره کردن اسناد چهره اای مختلف، چون آیت الله بهشتی، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام و المسلمین مطهری و حجت الاسلام و المسلمین خاتمی هستیم.

وی ادامه داد در کتابخانه ملی ۴۰هزار نسخه خطی داریم که برای دریافت بخشی از این منابع ۱۹میلیارد تومان هزینه کرده ایم.
بروجردی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها طبق قانون موظف اند اسناد خود را منتقل کنند گفت:چالش جدی با وزارت نفت داشتیم که در نهایت موفق شدیم ۲۰۰تن از اسناد این وزارتخانه را به آرشیو خودمان وارد کرده ایم.

استاندار اصفهان هم در این مراسم با اشاره به اینکه کمتر در کشور از این اسناد استفاده میشود گفت:اسنادی داریم که توزیع آب در اصفهان را بسیار عادلانه نشان میدهد که این طرح آمایشی باید در دانشگا‌ها تدریس شود.

عباس رضایی افزود:در فروردین بر مبنای همین ظرفیت‌ها سیل را در مادی‌ها رها کردیم که کمترین آسیب‌ی به زیرساخت‌های استان نرسید.

وی با طرح پرسشی که چرا از این سند آمایشی استفاده نمیشود تصریح کرد:امیدواریم استفاده از این سند آمایشی شیخ بهایی در توزیع عادلانه آب در کشور یک الگو شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بودجه خیلی از سازمان‌ها در استان ملی است ادامه داد در تخصیص این بودجه‌ها رعایت انصاف نمیشود.

کثیری مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان هم در این مراسم گفت:چند هزار سند مکتوب داریم که تکلیف حقابه را از ۸۰۰سال پیش تا به امروز به صورت توزیع عادلانه نشان میدهد.
ساختمان مرکز اسناد وکتابخانه ملی منطقه اصفهان با ارزش ۹میلیارد تومان با معاوضه ساختمان قبلی این مرکز در خیابان بهارستان ملک شهر مقابل شهردلری منطقه ۱۲ به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/م

 

بهره برداری از ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار