رئیس اداره اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یک هزار و ۲۴۷ نفر از کارورزان این استان در واحد‌های تولیدی مشغول به کار و فعالیت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، رئیس اداره اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: این تعداد افراد از ابتدای آغاز طرح کارورزی (اواخر سال ۹۶) تاکنون در واحد‌های تولیدی مشغول به فعالیت شده اند.

نجم الدین توتمی اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۴۵۲ کارورز دانش آموخته مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این طرح ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی برای بکارگیری کارورزان باید در این سامانه ثبت نام کنند، افزود: تاکنون یک هزار و ۲۱۴ واحد در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۶۱۷ واحد موفق به کسب مجوز آموزشی از سازمان فنی و حرفه‌ای شدند.

وی یادآور شد: واحد‌های داری مجوز تاکنون یک هزار و ۲۴۷ نفر کارورز را بکار گرفته اند البته برخی از این واحد‌ها حدود ۲۰ درصد از کارورزان شامل ۲۱۵ نفر را پس از اتمام دوره مهارتی و آموزشی به صورت نیروی کار تمام وقت جذب کردند.

توتمی گفت: در این طرح وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سال گذشته در هر ماه برای هر کارورز دانش آموخته رشته کاردانی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هر ماه، کارشناسی سه میلیون و ۱۰۰، ارشد و دکترا سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز دریافتی در هر رده تحصیلی نیز برای هر ماه ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته است، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح را به عنوان یک دوره آموزشی تکمیل مهارت دانش آموختگان نگاه می‌کند.

توتمی افزود: در این طرح هر کدام از کارفرمایان کارورزان را جذب کنند برای ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند و بیمه نیروی بکار گرفته شده دولت پرداخت می‌کند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.