مدیر ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برای شکوفایی بخش کشاورزی، باید کشاورزان را با علم روز آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش محرابی در حاشیه برگزاری مراسم روز مزرعه در مزارع شهرستان سرپلذهاب که با حضور ۱۰۰ نفر از کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه برگزار شد، گفت : روز مزرعه یکی از پروژه‌های خوب آموزشی ترویجی به شمار می‌رود که در این پروژه کشاورزان از نزدیک با یافته‌های نوین تحقیقاتی آشنا می‌شوند.

وی گفت : هدف از برگزاری مراسم روز مزرعه تبادل تجربیات و انتقال یافته‌های علمی و دستاورد‌های تحقیقاتی در راستای ارتقاء دانش فنی کشاورزان است که می‌تواند در بالا بردن سطح آگاهی آنان مفید واقع شود.

مدیر ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در این نوع برنامه‌ها کشاورزان و بهره‌برداران با دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی روز آشنا می‌شوند، گفت: در برنامه داریم تا اینگونه برنامه‌ها را توسعه داده و از این طریق در راستای مجهز کردن کشاورزان به علوم روز تلاش کنیم.

محرابی با اشاره به تدارک برگزاری برنامه‌های روز مزرعه تا مهر ماه، گفت: در برنامه داریم تا مراسم روز مزرعه را در شهرستان‌های مختلف استان و با حضور کشاورزان برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی، ارقام جدید و توسعه کشت محصولات برگزار کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آشنایی کشاورزان با علم روز در راستای توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی، گفت: برای شکوفایی بخش کشاورزی باید کشاورزان را با علم روز آشنا کرد.

محرابی در ادامه با اشاره به کشاورزی بودن استان کرمانشاه، ادامه داد: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بالقوه زیادی در بخش کشاورزی دارد که شکوفایی این ظرفیت‌ها می‌تواند استان را در بخش کشاورزی شاخص کند .

 

 

انتهای پیام/د

روز مزرعه یکی از پروژه‌های خوب آموزشی ترویجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.