پیش بینی ایجاد ۷۵۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح‌های اشتغال پایدار

پیش بینی می‌شود با اجرای کامل طرح‌هایی که تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری دریافت کردند، ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  ضمن اعلام انتشار اسامی دریافتکنندگان تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در استان گفت: این اقدام در راستای دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شفاف سازی اقدامات در وزارت متبوع است.

وی افزود: از محل اعتبارات این طرح، تعداد هزار و ۵۳۴ طرح تاکنون در استان موفق به دریافت تسهیلات شده اند که ۱۳۹ طرح در بخش خدمات، ۱۹۸ طرح در بخش صنعت و هزار و ۱۹۷ طرح در بخش کشاورزی است.

رکنی اظهار کرد: از مجموع طرح‌هایی که از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استفاده کرده اند، تعداد ۴۵۰ طرح مربوط به نهاد‌های حمایتی در استان است.

 تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: بیش از ۹۷ درصد این طرح‌ها در مناطق روستایی غیر مرزی و ۳ درصد درمناطق مرزی بوده که نرخ سود این تسهیلات در مناطق روستایی غیر مرزی ۶ درصد و در مناطق مرزی ۴ درصد محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: هزار و ۸۶ طرح از مجموع طرح‌هایی که موفق به دریافت تسهیلات در استان شده اند طرح جدید بوده اند، تعداد ۴۰۶ طرح توسعه‌ای و ۴۲ طرح از تسهیلات سرمایه در گردش اشتغال در مناطق روستایی و عشایری استفاده کرده اند که پس از اجرای کامل طرح ایجاد ۷ و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعتبارات ابلاغی از محل ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به استان را ۳۱۶ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان اعلام کرد.

انتهای پیام / ط ا

اجرای بیش از ۹۷ درصد طرح‌ها در مناطق روستایی غیر مرزی 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار