استاندار خوزستان عصر روز گذشته با حضور در مناطق سیل زده شهرستان شوش، مشکلات سیل زدگان زدگان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان عصر جمعه ۲۸ اردیبهشت، از اردوگاه سیل زدگان روستای مگرن ۳ از توابع بخش شاوور شهرستان شوش بازدید کرد و مسائل و مشکلات ساکنان این منطقه را بررسی نمود.

وی در جریان این بازدید در جمع اهالی روستای مگرن ۳ گفت: احداث واحد‌های مسکونی روستای مگرن سه توسط بنیاد مسکن در اولویت است.

شریعتی با اشاره به شرایط نامساعد کودکان و مادران در این روستا با توجه به گرمای هوا تصریح کرد: ۲ چادر با کولر ایستاده توسط سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در این روستا نصب شده و مادران و کودکان در این چادر‌ها مستقر شده اند.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: ۴۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای هر خانوار در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار داشت: برای ساخت و ساز روستای جدید مگرن ۳، سیمان رایگان اختصاص داده می‌شود، همچنین دیگر لوازم مانند میلگرد و آهن با قیمت پایه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه خسارت‌های بخش کشاورزی در حال جمع بندی هستند، بیان کرد: برای هر هکتار زمین آبی ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه در نظر گرفته می‌شود همچنین برای مزارع دیم ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام امکانات برای خارج کردن آب از مزارع بخش شاوور بسیج شده اند، اذعان داشت: برای کشت تابستانه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

شریعتی گفت: حدود ۵۰ کانکس تا فردا نصب می‌شود که با همت سپاه خوزستان جاکولری برای آن‌ها ساخته شده است.

وی با بیان اینکه کانکس‌ها تا فردا بین روستاییان تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: کولر‌های این کانکس‌ها نیز تامین شده اند.

استاندار خوزستان بیان داشت: برق کانکس‌ها اکنون با ژنراتور تامین می‌شود، ولی تلاش بر این است تا ۳ روز آینده برق پایدار برای آن‌ها تامین شود.

فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان، مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان، فرماندار و تعدادی از مسئولان محلی نیز در این بازدید استاندار خوزستان را همراهی کردند.

انتهای پیام/گ

بازید از مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.