پکن اعلام کرد هیچ خبری درباره دیدار مذاکره کنندگان آمریکایی با طرف های چینی خود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، پکن امروز جمعه اعلام کرد هیچ خبری درباره دیدار مذاکره کنندگان آمریکایی با طرف های چینی خود ندارد.

وزارت بازرگانی چین کمتر از یک هفته بعد از شکست مذاکرات و رایزنی های تجاری میان چین و آمریکا اعلام کرد هیچ خبری درباره دیدار مسئولان آمریکایی که وظیفه مذاکره با طرف های چینی را برعهده دارند ندارد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در آینده ای نزدیک برای از سرگیری مذاکرات و رایزنی های تجاری با چین وارد این کشور می شود.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز جمعه در پاسخ به سئوالی در این باره اعلام کرد هنوز هیچ خبر و اطلاعاتی در این باره ندارد.

مذاکرات و رایزنی های تجاری و بازرگانی برای حل اختلافات میان آمریکا و چین که به ترتیب اقتصادهای اول و دوم جهان هستند، جمعه گذشته به شکست انجامید.

مذاکره کنندگان دو کشور در واشنگتن بدون آنکه تاریخ جدیدی برای دور بعدی مذاکرات شان تعیین کنند، از هم جدا شدند. لیو هی، رئیس گروه مذاکره کننده چینی اعلام کرد مذاکرات و رایزنی های دو کشور در پکن در تاریخ نامعلومی ادامه پیدا خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا جمعه گذشته از افزایش تعرفه های گمرکی بر کالاها و محصولاتی وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار خبر داد. این رقم تقریبا کل محصولات و کالاهای وارد شده از چین را شامل می شود.

پکن نیز روز دوشنبه به تلافی این تصمیم تعرفه گمرکی کالاها و محصولات وارداتی از آمریکا را افزایش داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار