در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن، رئیس‌جمهور آمریکا در سری توییت‌هایی چین را تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صبح امروز (دوشنبه) با ارسال چندین توییت چین را هدف حملات لفظی قرار داد و این کشور را تهدید کرد در صورتی که به یک توافق تجاری با آمریکا دست نیابد، به شدت آسیب می‌بیند.

وی در توییتر خود نوشت: من آشکارا به پرزیدنت شی (رئیس جمهور چین) و همه دوستانم در کشور چین می‌گویم که اگر به یک توافق تجاری دست نیابید، این کشور به شکلی بسیار بد آسیب خواهد دید؛ زیرا شرکت‌ها مجبور به ترک چین خواهند بود. شما یک توافق فوق العاده داشتید که تقریبا کامل شده بود، اما عقب نشینی کردید.

ترامپ در توییت‌های دیگری در این رابطه نوشت: دلیلی ندارد که مصرف کنندگان آمریکایی بهای تعرفه‌ها را بپردازند. تعرفه‌هایی که از امروز بر چین اعمال شد. اگر شما محصولات مورد نیاز را از یک کشور دیگر که تعرفه ندارد و یا از داخل آمریکا خریداری کنید (که این بهترین گزینه است) دیگر تعرفه‌ای نباید بپردازید. این یعنی تعرفه صفر. بسیاری از شرکت‌هایی که تحت تأثیر تعرفه قرار گرفته اند در حال خروج از چین هستند و به ویتنام یا دیگر کشور‌های آسیایی می‌روند.

او همچنین متذکر شد: دیگر هیچ کسی در چین باقی نمی‌ماند که با او معامله کنید. این برای چین بسیار بد و برای آمریکا بسیار خوب است. اما چین تا سالیان سال از آمریکا سود زیادی بدست آورده است. (رؤسای جمهور ما کاری نکردند.) بنابراین چین نباید تلافی کند و فقط شرایطش بدتر می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: رشد تولید ناخالص ملی ۳.۲ درصدی ما در سه ماهه نخست سال جاری بوسیله تعرفه‌های اعمال شده بر روی کالا‌های چینی بدست آمد. بعضی از مردم این را نمی‌فهمند.

جنگ تجاری میان چین و آمریکا این روز‌ها به حدی تشدید شده است که مسئول هیئت تجاری چین روز گذشته تنها ۲ ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. موضوع اصلی مذاکرات، توافقی بود که قرار بود به جنگ تجاری این دو کشور پایان دهد. در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات تجاری، دونالد ترامپ تعرفه‌های اعمال شده بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار