کارشناس فوتبال کشورمان گفت: خوب یا بد بود ویلموتس را زمان نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هومن افاضلی کارشناس فوتبال کشورمان درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار کرد: اکنون آوردن مربی به ایران با توجه به مسائل ارزی مشکل است، اما نمی‌دانم متر و معیار فدراسیون برای انتخاب ویلموتس چه بوده است. اینکه مربی خوبی خواهد بود یا نه زمان نشان می‌دهد، اما اگر من تصمیم می‌گرفتم با وسواس بیشتری کار را انجام داده و با ویلموتس قرارداد نمی‌بستم.

افاضلی: اگر انتخاب سرمربی تیم ملی بر عهده من بود با ویلموتس قرارداد نمی‌بستم

یک یا ۲ مربی ایرانی داریم که می‌توانند هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند

او ادامه داد: چند شاخصه برای من مهم است یا باید به مربی ایرانی شانس بدهیم که یکی ۲ نفر داریم و می‌توانیم از آن‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی استفاده کنیم یا مربی‌ای بیاوریم که عقبه خوبی داشته باشد تا در یکی ۲ سلل اول بدون فشار کار کند و پس از آن با شناخت از منطقه آسیا شرایط خوبی فراهم کند. او باید فاکتور‌های سازگاری در ایران را پیدا کرده و باید برای دریافت و انقال پول به حسابش هم صبر و حوصله داشته باشد. به همین دلیل فکر می‌کنم حتی اگر ویلموتس مربی خوبی باشد آیتم‌هایی مانند آنچه برای سرمربیگری در آسیا اهمیت دارد و همچنین شرایطی که بتواند وضعیت رقایتی را مهیا کند ندارد.

معرف کی روش به فدراسیون فوتبال من بودم

او درمورد معرفی کی روش به فدراسیون فوتبال از طریق او گفت: من معرف کی روش به فدراسیون فوتبال بودم و ترابیان به عنوان مسئول روابط بین الملل فدراسیون کار‌های عقد قرارداد را انجام داد که این موضوع تا حدی طول کشید. آن روزی که دنبال کی روش رفتیم در فاز دفاعی مشکل داشتیم و باید این بخش را ساماندهی می‌کردیم. البته من موافق تمدید قرارداد کی روش نبودم و پس از استحکام خط دفاعی باید فردی جای او می‌آمد که کار‌های تهاجمی را هم سر و سامان دهد. البته تمدید قرارداد کی روش خارج از فدراسیون صورت گرفت و اکنون فکر می‌کنم با شرایطی که داریم جذب مربی طراز اول سخت است. این پکیجی که ویلموتس دارد به قیمتش نمی‌خورد.

افاضلی: اگر انتخاب سرمربی تیم ملی بر عهده من بود با ویلموتس قرارداد نمی‌بستم

در سازمان‌های باشگاهی راه را اشتباه رفته ایم

افاضلی درباره لیگ فوتبال کشورمان گفت: اگر بخواهیم صحبت کنم باید بگویم همانگونه که در پرورش بازیکن در سن‌های پایین به بیراهه می‌رویم، در سازمان‌های باشگاهی هم راه را اشتباه رفته ایم که این امر که منجر به تهی شدن فوتبال در میان مدت و درازمدت می‌شود. در رده‌های پایه دنبال کسب و کار هستیم و انتخاب بازیکن برمبنای هزینه‌ای که پدر و مادر‌ها می‌کنند انجام می‌شود. کمتر باشگاهی را می‌بینید که برای تیم‌های پایه سرمایه گذاری کند. بازیکنی که استعداد دارد، وارد فوتبال نمی‌شود و آن‌هایی هم که با پول پدر و مادر و به زور فوتبال بازی می‌کنند پس از مدتی آن را ترک کرده و دنبال تجارت می‌روند چراکه مال فوتبال بازی کردن نیستند.

سیاست‌های لیگ اشتباه است

او افزود: سیاست‌های لیگ اشتباه است و بهترین بازیکنان ما در خارج بازی می‌کنند. زمانی سیاست سرمربی تیم ملی این بود که هر بازیکنی لژیونر شود، به تیم ملی می‌آید و کی روش با ترغیب بازیکنان به حضور در خارج از کشور لیگ را تضعیف کرد. اگر بازیکنان خوبمان را بیرون نمی‌فرستادیم جوان‌ها می‌توانستند کنار آن‌ها رشد و لیگمان تقویت شود، اما همه را ترغیب کردیم به لژیونر شدن.

راهی برای درآمدزایی باشگاه‌ها درست نکردیم

افاضلی تصریح کرد: لیگ را تضعیف کردیم و اکنون باید اولویت اول فدراسیون این باشد که راه حیات را برای باشگاه‌ها باز کند. تمام فوتبالمان زیر فشار شدید اقتصادی است و راهی برای درآمدزایی باشگاه‌ها درست نکردیم. وقتی بودجه ندارید نمی‌توانید ساختار آکادمیک درست کنید. تمام باشگاه‌های لیگ یک ورشکسته هستند و در لیگ برتر هم یا تیم‌ها ورشکسته هستند یا اینکه به بخش خصوصی واگذار شده اند که پس از ۲ سال با وضعیت فعلی فرار می‌کند.

بزرگ‌ترین رسالت فدراسیون پیدا کردن راهی برای درآمدزایی باشگاه‌ها است

سرمربی تیم شهرداری ماهشهر افزود: اولویت تمام باشگاه‌ها تیم بزرگسالان است و آنچه این تیم‌ها در می‌آورند باید برای آکادمی‌ها هزینه شود. به نظر من بزرگ‌ترین رسالت فدراسیون پیدا کردن راه برای درآمدزایی باشگاه‌ها است و اگر وضعیت فوتبال به همین منوال پیش برود باید فوتبالمان را از حرفه‌ای به آماتور تغییر بدهیم چراکه بدهی انباشته باشگاه‌ها آن‌ها را ورشکسته کرده است. فدراسیون فوتبال جای لابی کردن برای بازنشستگی، مشکل اقتصادی را حل کند و اگر این موضوع حل شود، خود دوستان می‌توانند با افتخار راهشان را ادامه بدهند.


بیشتر بخوانید:

چراغپور: ویلموتس گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی بود

ویلموتس بدون امضاء قرارداد از ایران رفت

واکنش کارشناسان فوتبال به سرمربیگری ویلموتس در تیم ملی


انتهای پیام/

صحبت های افاضلی در مورد ویلموتس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار