معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: طرح جامع دریاچه اوان که اوایل دهه ۸۰ تهیه شده است به بازنگری نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست بررسی مسایل، مشکلات و مدیریت دریاچه اوان، طرح جامع این دریاچه را نیازمند بازنگری دانست و گفت: برای انجام این کار علاوه بر نقطه نظر برخی دستگاه‌ها از جمله محیط زیست و منابع طبیعی، منافع عمومی مردم محل نیز باید در نظر گرفته شود.

فرخزاد با اشاره به اینکه باید مساله این دریاچه از نگاه ملی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیده شود، افزود: تا زمانی که این کار محقق نشده است باید امور این دریاچه از سیو همان شرکت تعاونی دهیاری‌ها ادامه پیدا کند و هزینه‌های کامل و ریز این مجموعه نیز ماهانه به کارگروه اعلام شود.

فرخزاد یادآور شد: با توجه به مشکل اقامت گردشگران در محوطه این دریاچه، تلاش برای احداث و گسترش خانه‌های بوم گردی با ارایه تسهیلات از سوی میراث فرهنگی در روستای اوان و سایر روستا‌های پیرامون مورد پیگیری قرار گیرد.

به گفته این مسئول عمرانی، تهیه طرح هادی روستا‌های اطراف این مجموعه گردشگری نیز باید در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به حوادث مربوط به غرق شدگی‌های این دریاچه در سال‌های گذشته، افزود: در این رابطه باید کمیته‌ای تشکیل و موضوع پیشگیری از وقوع چنین حوادثی به عمل آید.

انتهای پیام/ک

نشست بررسی مسایل، مشکلات و مدیریت دریاچه اوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.