کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان اعلام کرده که برای اولین بار یک زن فیلمساز افغان به عنوان رئیس اداره افغان فیلم منصوب شده است.

برای نخستین بار یک زن رئیس «افغان فیلم» شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان اعلام کرده که برای اولین بار یک زن فیلمساز افغان به عنوان رئیس اداره افغان فیلم منصوب شده است.

نادر نادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در پیام کوتاهی در صفحه توئیتر خود نوشته است که شرکت افغان فیلم برای نخستین بار صاحب رئیس زن شد.

نادری افزوده است: «افغان‌فلم، قدیمی‌ترین شرکت دولتی فیلم‌سازی در افغانستان از طریق یک روند شفاف صاحب نخستین رئیس زن شد. صحرا کریمی فیلم‌ساز شناخته شده افغانستان از هفته پیش رو مسئولیت این نهاد دولتی را بر عهده می‌گیرد.»

صحرا کریمی، بازیگر و فیلم ساز مشهور افغانستان است. وی از دانشگاهی در اسلواکی مدرک دکترای کارگردانی دارد و تاکنون چندین فیلم ساخته است.

افغان فیلم اولین شرکت فیلم سازی افغانستان است که در سال ۱۳۴۷ افتتاح شد. اولین آثار این شرکت با کیفیت‌تر از آثار کنونی این شرکت است و بیشتر مورد استقبال مردم افغانستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسا عبدی
۱۳:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عالی...

و چقدر هم جذابپ