کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: با ارتباط سامانه راهداری با سامانه جامع تجارت و سامانه مدیریت حمل و نقل، توزیع لاستیک از خرداد ماه به صورت سیستمی و براساس پیمایش و اولویت بندی انجام می‌گیرد.

توزیع سیستمی لاستیک خودرو‌های سنگین از خردادبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رسول جمشیدی، کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: با ارتباط سامانه راهداری با سامانه جامع تجارت و سامانه مدیریت حمل و نقل، توزیع لاستیک از خرداد ماه به صورت سیستمی و براساس پیمایش و اولویت بندی انجام می‌گیرد. در حال حاضر هر ناوگان ۲ یا ۴ لاستیک سهمیه دارد که از طریق سیستم راهداری دارد توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: طرحی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در دست اقدام است که در قالب این طرح، «سامانه جامع تجارت متعلق به وزارت صمت»، «سامانه توزیع لاستیک متعلق به سازمان راهداری» و «سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه متعلق به وزارت کشور» به یکدیگر متصل می‌شود و به این ترتیب، زنجیره توزیع تایر سنگین از حلقه واردکننده-تولیدکننده تا حلقه مصرف‌کننده نهایی کاملاً شفاف خواهد شد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت لاستیک تریلی/ فعالیت ۱۲۰۰ واحد صنفی لاستیک در تهران


جمشیدی گفت: قیمت لاستیک یارانه‌ای حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که قیمت همین لاستیک در بازار آزاد ۵ تا ۱۱ میلیون تومان است که این قیمت‌ها متناسب با نوع آن و یا برند و کشور سازنده اش فرق می‌کند. البته عرضه آزاد لاستیک در بازار تخلف  و قاچاق است.

در ادامه این برنامه مهدی حاج علی معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: طی هفته جاری، مرحله اول طرح اتصال ۳ سامانه و توزیع سیستمی لاستیک در استان قزوین به صورت آزمایشی رونمایی خواهد شد. در مرحله بعد، این طرح در ۵ استان دیگر آزمایش می شود و در نهایت در تمامی استان‌های کشور اجرا خواهد شد؛ به این ترتیب، تخصیص سهمیه به ناوگان بر اساس نیاز واقعی هر ناوگان و پیمایش واقعی، و سایر اولویت‌های موجود صورت خواهد پذیرفت.

این مقام مسئول با اشاره به این که رانندگان ۶ ماه است که لاستیک مورد نیازشان را بر اساس پیمایش و از طریق سامانه راهداری می‌گیرند، گفت: با اجرای کامل طرح دیگر حتی نیاز به مراجعه راننده برای دریافت لاستیک نخواهد بود و رانندگان با مراجعه با سامانه می‌توانند همه مراحل را از ثبت نام برای سهمیه، انتخاب لاستیک و پرداخت انجام دهند و لاستیک را در محل موردنظرشان تحویل بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار