رئیس سازمان امور عشایرکشور در قزوین گفت: برای حفظ زنجیره تولید ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایرکشور در جلسه شورای عشایر استان قزوین گفت:برای حفظ زنجیره تولید ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که برای استان‌ها سقف خاصی ندارد.

قندالی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز وام قرض الحسنه به تشکل‌ها اختصاص داده شده است تا حضور بهتری در بازار داشته باشند.

وی تاکید کرد: تعهد بزرگی درقبال این قشر به عهده ماست و باید برای ارتقاء تولید و معیشت آنان تلاش کنیم.

رئیس سازمان امور عشایرکشور اضافه کرد: تمام سامانه‌های عشایری با ۱۰ درصد خودیاری به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند و تامین این انرژی پاک با سود ۱۰ درصد خواهد بود.

وی همچنین از شناسایی ۲ هزار نقطه برای پوشش آنتن دهی تلفن همراه خبر داد که قرار است وزارت ارتباطات مشکلات آن را برطرف کند.

قندالی با بیان اینکه حدود نیمی از جامعه یک میلیون و دویست هزار نفری عشایر بانوان هستند گفت: در صدد هستیم با حمایت از تشکل خرد زنان این صندوق را تقویت کنیم.

وی به اجرای مصوبه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از محل تبدیل یورو به ریال سهم عشایر بود و در زمینه آبرسانی هزینه شد.

استاندار نیز در سخنانی به نقش عشایر در دفاع و پایداری اشاره کرد و گفت: جامعه عشایری این نوع زندگی را انتخاب کرده اند و علی رغم همه ظلم و کشتار‌ها که دیده اند، این جامعه در جوامع شهری و روستایی ادغام نشد.

زاهدی اذعان کرد: امروز به جایی رسیده ایم که برای عشایر شناسنامه بهداشت و سلامت صادر می‌شود و این بسیار خوب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار خانوار عشایر در قزوین زندگی می‌کنند این عشایر ساکن مناطق کوهین، الموت غربی و شرقی، طارم سفلی، بویین زهرا و آآبیک هستند.

به گفته خمسه؛ با راه اندازی اداره امور عشایر استان در دو سال گذشته خدمات متنوعی به عشایر و روستائیان ارائه شده است که اصلاح گذرراه‌ها و ایل راه‌ها، بهسازی چشمه‌ها و ایجاد آبشخور و تامین کنسانتره بخشی از خدمات این اداره به عشایر است.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای عشایر استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار