فرماندار فامنین گفت: سال گذشته ۸۳ طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال ۲۶۵ نفر را در این شهرستان فراهم کرد.

اشتغال زایی برای ۲۶۵ نفر در فامنینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید مجید شماعی، فرماندار فامنین بیان کرد: سال گذشته تعداد ۱۴ جلسه کارگروه اصلی با ۶۳ مصوبه که ۹۵ درصد آن‌ها اجرایی شده در شهرستان فامنین برگزار شده و حدود ۱۱۴ درصد نسبت به سهم اشتغال روستایی به مبلغ بیش از ۱۴۳ میلیارد ریال در بانک‌های عامل عقد قرارداد صورت گرفته و به ۸۳ طرح به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که زمینه اشتغال ۲۶۵ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: امسال نیز مانند سال گذشته تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل شهرستان فامنین در راستای برنامه محور بودن و تنظیم سند توسعه اشتغال استان و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و استانی برای تحقق آن خواستاریم.

فرماندار فامنین  گفت: سهم شهرستان در بحث مشاغل خانگی مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن اختصاص داده شده و مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آن جذب شده و موجب ایجاد اشتغال برای ۱۰۶ نفر شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در گفت: سیاست‌های اسناد بالادستی در اشتغال بنا بر دستور استاندار برنامه محور بودن و هدف گذاری است به نحوی که سند توسعه اشتغال در ۲۱ جلسه کار کارشناسی که ۹ مورد از این جلسات با حضور شخص استاندار برگزار شده تهیه شده است.

احمد توصیفیان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان همدان در پایان برنامه ششم توسعه به ۱.۷ درصد خواهد رسید، گفت: دیگر برنامه‌ای که اجرایی شده انتشار اسامی گیرندگان تسهیلات اشتغال روستایی در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت متبوع است تا نظارت بیشتر و به صورت عمومی بر دریافت کنندگان وام لحاظ شود.

انتهای پیام/ب

۸۳ طرح اشتغال زا در فامنین ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

 
برچسب ها: فرمانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.