رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از جریمه ۱۸ میلیون ریالی قاچاق دام زنده در این شهرستان خبر داد.

 راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: فردی که مبادرت به حمل غیر مجاز ۳ راس گاو در شهرستان نهبندان نموده بود به ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی افزود: براساس ماده شش قانون سازمان دامپزشکی کشور، اشخاصی که در مواقع بروز بیماری‌های واگیر دامی و اعلام لزوم رعایت مقررات قرنطینه، برخلاف دستور سازمان دامپزشکی اقدامی نمایند که موجبات سرایت بیماری را از محلی به محل دیگر فراهم کنند به تقاضای سازمان دامپزشکی مورد تعقیب قانونی قرار گرفته و به حبس یا پرداخت جریمه نقدی یا به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

راه انجام  با بیان اینکه هرگونه جابجایی دام بدون مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی قاچاق محسوب می‌شود، ادامه داد: برای حفظ و حراست از بهداشت عمومی جامعه، در صورت مشاهده هرگونه حمل و نقل غیر مجاز و بدون داشتن مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی حتی درون شهرستان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان حمل غیر مجاز دام را یکی از مشکلات پیش روی دامداران عنوان کرد و ادامه داد: نقل و انتقال بدون ضابطه دام‌های بدون هویت، موجب انتقال بیماری به دام‌های صنعتی و روستایی شده و خسارات هنگفتی را به صنعت دامپروری وارد می‌کند.

انتهای پیام / ط ا

حمل غیر مجاز دام یکی از مشکلات  دامداران

برچسب ها: دامپزشکی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار