طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان نهبندان آغاز شد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مصرف انواع مواد غذایی خصوصاً فراورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی افزایش و بازار عرضه و تقاضا رونق به خصوصی پیدا می‌کند.

وی افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار شبکه دامپزشکی نهبندان از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ شب ساماندهی شده ‏اند تا با گشت‎زنی در مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌‎های خام دامی اقدام به بازرسی از مراکز فوق نمایند.

راه انجام با اشاره به هم زمانی ماه مبارک رمضان با آغاز گرمای هوا ادامه داد: در مناطق گرمسیری، سرعت فسادپذیری مواد غذایی از جمله فرآورده‎های خام دامی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان تصریح کرد: حفظ کامل زنجیره سرد و رعایت دقیق نکات بهداشتی در این ایام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در پایان گفت: نسبت به احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صورت مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز هشدار داد.

انتهای پیام / ط آ

 ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.