معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی نمایشگاه آثار خوشنویسی و تذهیب در تکیه بیگلربیگی کرمانشاه برپا می‌شود.

بیش از ۱۵ برنامه در هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شودبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اکبر رضایی با اشاره به در پیش بودن هفته میراث فرهنگی (۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد)، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های این هفته را در قالب شعار سال یونسکو و معرفی، آموزش و پژوهش به منظور جذب مخاطب بیشتر و تبدیل موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی به بخشی جدا ناشدنی از زندگی روزمره مردم اجرا خواهیم کرد.

وی از تدارک بیش از ۱۵ برنامه شاخص برای این هفته خبر داد و گفت: دیدار کارکنان اداره کل میراث فرهنگی با آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مسجد حاج شهبازخان  نمایشگاه آثار خوشنویسی و تذهیب را در تکیه بیگلربیگی معرفی پایگاه‌های تاریخی استان شامل بیستون، تاق بستان، آناهیتا، محور ساسانی و منظر فرهنگی تاریخی اورامانات را در محل محوطه تاق بستان برای شهروندان و گردشگران از جمله برنامه هاست .

وی بابیان اینکه در این هفته همایش بزرگ "میراث فرهنگی" در استان برگزار می‌شود، گفت: حضور کارکنان میراث فرهنگی در مزار شهدای استان در روز سوم خرداد مصادف با سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر، پخش کلیپ‌های معرفی میراث فرهنگی استان برای ناشنوایان، تقدیر از نیرو‌های یگان حفاظت، برپایی نمایشگاهی از ابزار‌های کاربردی در کاوش‌های باستان شناسی در معبد آناهیتا، سخنرانی کارشناسان میراث فرهنگی در مدارس جهت آشنایی دانش آموزان با میراث فرهنگی استان و ... از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان کرمانشاه خواهد بود.

انتهای  پیام/ز

 

همایش بزرگ میراث فرهنگی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.