هم‌زمان با افزایش دما در نیمه جنوبی کشور و به‌ویژه در مناطق گرمسیری، پیک مصرف برق نیز طی چند روز اخیر روند صعودی به خود گرفته و از مرز ۴۲ هزار مگاوات فراتر رفت.

جهش ناگهانی اوج مصرف برق پیش از شروع فصل گرما/ پیک مصرف برق به ۴۲ هزار مگاوات رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ روز گذشته در ساعت ۲۱:۳۴ دقیقه اوج مصرف برق کشور به ۴۲ هزار و ۱۴۴ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۲۴۳ مگاوات افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: میزان برق مصرفی هرکدام از وسایل برقی چقدر است؟ + اینفوگرافیک


در این هفته اوج مصرف ۲۲ اردیبهشت‌ماه نیز به ۴۱ هزار و ۹۹۹ مگاوات رسیده بود که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۴۵۰ مگاوات افزایش یافته است.

افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در طی چند روز اخیر موجب شده است تا پیک مصرف تمامی روز‌های نیمه دوم اردیبهشت‌ماه نسبت به روز‌های مشابه سال گذشته بیشتر شده باشد و اوج مصرف برق کشور پیش از شروع فصل گرما جهش ناگهانی به خود گرفته است.

پیک مصرف تابستان سال گذشته کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات نیز فراتر رفته بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در تابستان امسال به حدود ۶۰ تا ۶۱ هزار مگاوات خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا" بخاطر حجوم وسیع ماینرهای بیت گوئین هست.
از طرف چین هم اخیرا" بعلت مصرف برق وحشتناکی که در چین بخاطر ماینیگ اتفاق افتاد. ماینیگ را غیر قانونی اعلام کرد و حجوم افراد و شرکتهای چینی به ایران را در پی داشت. طوریکه تجهیزات ماینیگ در ایران یکدفعه دوبرابر قیمت خورد و الان یک دستگاه S9 که در عید به شش میلیون تومان میشد خرید الان قیمتش شده 17 میلیون تومان.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۸:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مصرف افزایش نیافته!!!
هزینه های دولت افزایش یافته، می خواهید از مردم پول بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خادمیان
۰۸:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر کمی دقت کنیم مسئولین وزارت نیرو پیوسته در فصول گرما و سرما هشدار بالا بودن مصرف آب و برق و گاز داده و تقاضای کاهش مصرف را مطرح میکنند که این یعنی عدم برنامه ریزی مدیریت این وزارتخانه جهت تغیر الگوی مصرف و پیش بینی افزایش تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
میخواهید اصلا نه بنزین مصرف کنیم ونه اب وبرق وحتی نان خالی وکلا همه چیز صادر بشه ماهم کلا بریم بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دستور بدین تا زودتر گرون کنن
گرونی دوستت داریم!!!!
Canada
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اعتدال در کارمان نیست .خیلی باید رویمان کار شود .میگوییم .پول برق میدهیم .چرا استفاده نکنیم .بعصی ها متاسفانه میگویند دارندگی .وبرزندگی
باید دید مان را عوص کنیم .اگر خواهان شادی ایم .باید بفکر بقیه مردم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
"پاسخ بار" راه حلش است و بس!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
این ملت در طول تاریخ همیشه چوب ندانم کاری مسئولان خود را خورده است بجای برنامه صحیح و درست همپای الگوی مصرف در همه زمینه ها پول حرف اول را زده و تمام مقررات و قانون را دور زده است تابستان میشود مصرف اب و برق زمستان میشود مصرف گاز ترددهای شهری و مسافرتی زیاد میشود مصرف بنزین عید میشود مصرف میوه مورد نیاز مردم گوشت و مرغ و لبنیات و صیفی جات و حبو بات و غیره با لوازم زندگی و خونه دیگر هیچ چرا باید مردم همیشه فکر و ذکرشان این مسائل باشد.
Iran (Islamic Republic of)
Mthh
۲۲:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به خاطر استخراج بیت کویین هستش که به صورت افسارگسیخته توسط دولت و مردم انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
باز مثل پارسال خاموشیهای طولانی و متعدد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
از بس هوا گرم شده
آخرین اخبار