در پی اختصاص بودجه بخش دفاعی آمریکا به برنامه ساخت دیوار مرزی مکزیک، وزارت دفاع این کشور برنامه آموزش زبان‌های خارجی برای نظامیان خود را لغو کرد.

پنتاگون برنامه آموزش زبان‌های خارجی نظامیان خود را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه فارین پالیسی، به دنبال اختصاص بخش‌های از بودجه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به ساخت دیوار مرزی مکزیک، این وزارتخانه مجبور به لغو برنامه آموزش زبان‌های خارجی به نیرو‌های نظامی خود در خارج از این کشور شد.

از آنجائیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منابع مالی نظامی بیشتری را به برنامه بحث‌برانگیز ساخت دیوار مرزی مکزیک و نیز کاهش حضور نظامیان این کشور در خارج اختصاص داده، پنتاگون تامین مالی موسسه آموزش زبان خارجی برای سربازان خود را که به آن‌ها در انجام وظایفشان در خارج از این کشور کمک می‌کرد، به شدت کاهش داده است.

کاهش بودجه موسسه آموزش زبان خارجی پنتاگون در حالی صورت می‌گیرد که حدود ۷۰۰ سرباز آمریکایی آماده حضور یافتن در کلاس‌های آموزشی بودند. لغو برنامه آموزش زبان خارجی مربوط به سال مالی ۲۰۱۹ بوده و بخشی از یک برنامه گسترده‌تر ارتش آمریکا با هدف کاهش بخشی از هزینه‌های نظامی است.  سخنگوی موسسه آموزش زبان خارجی پنتاگون با اعلام اینکه لغو کلاس‌های آموزشی به صورت موقت است گفت فعالیت‌های این موسسه از سال ۲۰۲۰ از سرگرفته می‌شود.

با این حال یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به نشریه فارین پالیسی گفت این تصمیم ارتباطی با برنامه ساخت دیوار مرزی مکزیک ندارد. این در حالیست که پنتاگون میلیارد‌ها دلار از بودجه اولویت‌های نظامی خود از جمله پروژه‌های ساخت و ساز نظامی، جنگ در افغانستان و یک موشک بالستیک هسته‌ای قاره پیما را به برنامه ساخت دیوار مرزی اختصاص داده است.

پیشتر مقامات آمریکایی اعلام کردند وزارت دفاع این کشور یک و نیم میلیارد دلار دیگر را برای احداث ۱۲۸ کیلومتر دیوار در مرز با مکزیک اختصاص می دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار