سامانه حقیقت‌یاب واشنگتن پست نشان داد؛

ترامپ از آغاز ریاست‌جمهوری بیش از ۱۰۰۰۰ ادعای دروغین مطرح کرده است!

سامانه حقیقت‌یاب واشنگتن پست نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید ۱۰۱۱۱ ادعای کذب و دروغین مطرح کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، سامانه حقیقت یاب واشنگتن پست نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مدت ۶۰۱ روز بیش از ۵۰۰۰ ادعای دروغین و نادرست مطرح کرده است. این بدان معناست که او در طول یک روز به طور متوسط ۸ ادعای دروغین به زبان آورده است.

واشنگتن پست در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا ۲۶ آوریل سال جاری میلادی (۶ اردیبهشت) از مرز ۱۰۰۰۰ ادعای نادرست و دروغین عبور کرد و در بازه زمانی هفت ماهه به طور متوسط روزانه حدود ۲۳ ادعای دروغین مطرح کرده است. این بازه زمانی شامل گردهمایی‌های انتخاباتی او پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، تعطیلی دولت فدرال به دلیل پافشاری او برای احداث دیوار مرزی مکزیک و انتشار گزارش «رابرت مولر» مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا می‌شود.»

سامانه حقیقت یاب واشنگتن پست از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در حال فعالیت است. ترامپ در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری اش به طور متوسط در هر روز کمتر از ۵ ادعای دروغین به زبان آورده است. اما با گذشت زمان تعداد ادعا‌های دروغین و نادرست او بیشتر و بیشتر شد. تا ۲۷ آوریل سال جاری میلادی وی در مدت ۸۲۸ روز، ۱۰۱۱۱ ادعای دروغین و نادرست به زبان آورده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ در مصاحبه اخیر ۴۵ دقیقه‌ای خود با شان هنیتی، مجری شبکه فاکس نیوز در تاریخ ۲۵ آوریل، ۴۵ ادعای دروغین به زبان آورد. وی در گفتگو با خبرنگاران در صبح روز ۲۶ آوریل، ۸ بار دروغ گفت. او در سخنرانی خود در انجمن ملی سلاح ۲۴ ادعای دروغین و در مصاحبه ۱۹ دقیقه‌ای خود با یک شبکه رادیویی هم ۱۷ ادعای دروغین مطرح کرد. ترامپ در گردهمایی انتخاباتی خود در تاریخ ۲۷ آوریل ۶۱ ادعای دروغین به زبان آورد.

اما استفاده مکرر دونالد ترامپ از حساب توییتر خود هم بر تعداد این آمار‌ها به سرعت افزوده است. دونالد ترامپ در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ آوریل (۳ روز) ۱۷۱ ادعای دروغین و کذب مطرح کرده است. به نوشته واشنگتن پست، حدود یک پنجم ادعا‌های دروغین ترامپ مربوط به مسئله مهاجرت است و این رقم حتی از زمان تعطیلی دولت آمریکا هم بیشتر شده است. در واقع بیشترین ادعای دروغین او (۱۶۰ بار) این بوده است که دیوار مرزی مکزیک در حال احداث است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار