معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: تمامی واحد‌های خسارت دیده ناشی از سیل کشور تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

تکمیل واحدهای خسارت دیده از سیل تا پایان سال به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، عزیز الله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از مناطق سیل زده روستا‌های کلاته نو، سیف آباد و محمد آباد از توابع بردسکن، گفت: با توجه به وضعیت فرونشست‌ها در جنوب بردسکن و خسارت سیل به واحد‌های مسکونی، انشاالله بزودی عملیات کلنگ زنی از واحد‌های خسارت دیده آغاز می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بنای ما بر این است که تا پایان امسال تمامی واحد‌های خسارت دیده ناشی از سیل در کشور تکمیل و آسیب دیدگان در سرپناه خود اسکان پیدا کنند، ادامه داد: خوشبختانه مصوبه هیات دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات مقاوم سازی و کمک بلاعوض به تصویب رسیده است و به زودی به استان‌های خسارت دیده ابلاغ می‌شود.
 
 معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: در مرحله اول دولت ۳۰ درصد از اعتبار مورد نیاز را برای ساخت واحد‌های خسارت دیده تامین کرده است و مابقی آن ظرف یک ماه آینده مجددا ابلاغ می‌شود.
 
مهدیان افزود: میزان تسهیلات مقاوم سازی برای واحد‌های خسارت دیده از سیل در مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان با ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین در شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان با ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌باشد.
 
وی ادامه داد: منازلی که لوزام آن‌ها زیر آوار قرار گرفته باشد به عنوان کمک هزینه معیشتی ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض با ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و واحد‌هایی که نیاز به تعمیر داشته باشد نیز تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

پرداخت تسهیلات مقاوم سازی به واحدهای خسارت دیده

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.