نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش قیمت تمام شده ملک، باید نسبت به کاهش تعرفه ناظران ساختمانی اقدام کرد.

باید تعرفه ناظران ساختمان کاهش یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی امروز گفت: تعرفه بازرسان نظام مهندسی چند برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است، از این رو برای کاهش قیمت تمام شده ملک باید نسبت به کاهش تعرفه ناظران ساختمانی اقدام کرد.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق شاهد هستیم که حقوق و تعرفه بازرسان نظام مهندسی ۱۰ تا ۲۰ برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است؛ طبق چه قانونی نرخ ناظران ساختمان به این میزان افزایش یافته است؟

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: یکی از راه کار‌ها برای تعدیل بازار مسکن، استفاده از ظرفیت نوسازی بافت فرسوده است؛ البته دولت طرح بازآفرینی شهری را در این راستا عملیاتی کرد، اما موفق نبود.

مقصودی افزود: به نظر من برای احیای بافت فرسوده باید کنسرسیومی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سازمان‌هایی مانند میراث فرهنگی تشکیل شود تا اعضای این تشکل به صورت جداگانه و در قالب این کنسرسیوم مشوق‌های لازم را برای نوسازی این مناطق صادر کنند.

وی تصریح کرد: قیمت کنونی ملک در بازار کاملا حباب بوده و بدون هیچ علت عقلانی و کارشناسی قیمت‌ها در حال افزایش است.

انتهای پیام//ف.ش
 

قیمت ملک بدون هیچ علت عقلانی در حال افزایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کمانی
۲۳:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام خدمت نماینده سبزوار بنده خودم ناظر نظام مهندسی هستم این حرفی رو که شما در مجلس نطق کردید بر چه اساسی هست آدمی در جایگاه شما نباید هر حرفی رو بدون تحقیق و سنجیدن بزنه اگر هم خواستید مقایسه کنید تشریف بیارید سازمان و بعدش شهرداری تا متوجه بشید که اینطوری نیست