پیرحسین کولیوند گفت: امسال علی رغم طولانی شدن تعطیلات، شاهد کنترل بیشتر حوادث ترافیکی بودیم.

کاهش حوادث ترافیکی در تعطیلات نوروزی امسالبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در پنجمین نشست هفته جهانی ایمنی جاده‌ها که امروز در دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: حوادث ترافیکی نه تنها در کشور ما بلکه در همه دنیا امری جدی محسوب می‌شود،‌از این رو باید همه با هم تلاش کنیم که حادثه‌ای اتفاق نیفتد و تلفات ناشی از آن کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: امسال علی رغم طولانی شدن تعطیلات شاهد کنترل بیشتر حوادث ترافیکی بودیم؛ برنامه خوبی برای این امر در نظر گرفته شده است و تا به امروز موفقیت‌های خوبی در این حوزه دست پیدا کرده‌ایم؛ تمام دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان همراه هم بودند، رسانه‌ها هم همکاری مناسبی در این حوزه داشتند و حتی امسال برنامه رادیویی ساخته شد تا همراه مردم باشیم.

کولیوند تاکید کرد: همگام با استراتژی‌های جهانی حرکت خواهیم کرد و اطمینان داشته باشید افراد خلاق زیادی در کشور وجود دارند که می‌توانند با فکر‌های نو و ایده‌های خود تاثیر چشمگیری بر کنترل حوادث ترافیکی داشته باشند، این ایده‌ها باید به عمل تبدیل شود.

از ۲۷هزار کشته حوادث ترافیکی به ۱۶ هزار کشته رسیدیم

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: همانطور که توانستیم از ۲۷ هزار کشته به ۱۶ هزار کشته برسیم می‌توانیم بیش از این تعداد تلفات را کاهش دهیم؛ در دین ما بسیار بر حفظ جان و سلامت مردم تاکید شده است و نجات جان یک نفر را با نجات جان تمام جوامع بشری برابر می‌داند.

وی بیان کرد: برای کنترل حوادث باید به دنبال ایجاد فرهنگ باشیم و برای ایجاد فرهنگ نیاز به صحبت و مکالمه داریم؛ اگر کسی در حال تخلف است باید به او تذکر داده شود.

وی افزود: چند عامل در حوادث ترافیکی دخیل هستند؛ خودرو، جاده، محیط و انسان؛ انسان این شعور را دارد که این عوامل را در اختیار داشته باشند؛ باید به دنبال آن باشیم که فرهنگ خوبی را در کشور ایجاد کنیم و به‌طورقطع موفق خواهیم شد و راهکار‌های بهتری برای این امر ارائه خواهیم داد.

کولیوند تاکید کرد: مهمترین نکته آموزش و فرهنگسازی است؛ اگر در این حوزه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم به‌طورقطع موفق‌تر خواهیم بود و نتیجه خواهیم گرفت؛ اهدافی که امروز به دنبال آن هستیم با فعالیت‌های رادیویی می‌تواند تعداد حوادث ترافیکی را کاهش پیدا کند؛ امسال حوادث جوی می‌توانست حوادث ترافیکی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، اغلب شهر‌های حادثه دیده شهر‌های مهمانپذیر بودند، اما یک همکاری جمعی و یک پیشگیری مناسب توانست حوادث را کنترل کند.

رئیس اورژانس کشور یادآوری کرد: همه ما به عنوان یک مسئول وظیفه داریم تا فعالیت و کارمان را به درستی انجام دهیم و باید باری را از دوش مردم کم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار