رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج گفت: حمل و نقل عمومی و نبود بزرگراه یا رینگ در کمربندی شهر جوابگوی نیاز شهروندان سنندجی نیست.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، یکی از دلایل ترافیک در سطح شهر را نبود کافی وسائل نقلیه عمومی عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در سال ۹۶ سهم استان کردستان از دریافت اتوبوس و مینی بوس داخل شهری حدود ۲۵ تا ۳۰ دستگاه بود که متاسفانه این سهمیه محقق نشد.

شاه اویسی  افزود: نبود رینگ یا کمربندی برای جدا سازی محور‌های درون شهری و برون شهری خود باعث تحمیل شبکه برون شهری به درون شهری شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج به توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی اشاره کرد و افزود: در این طرح شهر باید زیست پذیری بالایی برای انسان‌ها داشته باشد و دیگر نباید به فکر عریض کردن خیابان‌ها بود بلکه شبکه ریلی را باید در سیستم حمل و نقل افزایش داد که با افزایش اتوبوس، مینی بوس، ون و دوچرخه به سیستم حمل و نقل میتوان این بار ترافیکی را کم کرد.

وی افزود: با ساخت بلوار مرزبانان از سد قشلاق تا میدان هفت آسیاب کامل پوشش ترافیک را کنترل می‌کینم، اما چون این مسیر باید از سایت زندان‌ها عبور کند هنوز توافقات لازم انجام نشده وتملک زمین‌های آن‌ها نیاز به سیر قانونی دارد که مدیر کل زندان‌ها قول به همکاری داده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: شورا ، خدمات رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.