مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : بهزیستی سازمانی است، دانش محور و تخصصی در ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی با رویکرد بهره مندی ازمشارکت عمومی و توانمندسازی نقشی مؤثر در ارتقاء سلامت، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی آحاد جامعه ایفا می‌کند .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : بهزیستی سازمانی است، دانش محور و تخصصی در ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی با رویکرد بهره مندی ازمشارکت عمومی و توانمندسازی که با توجه ویژه به کودکان، زنان، معلولین و سالمندان به عنوان سلامت اجتماعی نقشی مؤثر در ارتقاء سلامت، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی آحاد جامعه ایفا می‌کند.

وی به خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت : سال گذشته در ۵ مرکز مشاوره ژنتیک استان تعداد ۳ هزار و ۷۰ زوج تحت مشاوره قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: سال گذشته در این مراکز به تعداد ۲۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر خدمات ارائه شده است.

رضوان مدنی همچنین به خدمات مرکز مداخله و مشاوره طلاق در استان اشاره داشت و افزود: با مشاوره‌های انجام شده ۷۵۵ پرونده طلاق به سازش بین زوجین منجر شد.anger:

وی از غربال گری شنوایی تعداد ۲۷ هزار و ۲۱۹ نوزاد و غربال گری بینایی ۶۸ هزار و ۲۱۸ کودک ۳ الی ۶ سال در مراکز بهزیستی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای نهضت واگذاری مسکن به معلولان تاکنون ۳ هزار و ۹۶۸ واحد تحویل داده شده است.

رضوان مدنی، افزایش روزافزون تعداد افراد جامعه هدف بهزیستی، کمبود نیروی انسانی متخصص، پزشک و پرستار و هزینه‌های چشمگیر درمانی جامعه هدف، آسیب پذیری گروه‌های هدف، مناسب نبودن بستر جامعه برای حضور و مشارکت معلولین، کم بودن مبلغ تسهیلات پرداختی جهت ایجاد اشتغال پایدار، کمبود اعتبار مورد نیاز جهت تأمین مسکن معلولین و نیازمندان را از جمله مشکلات مددجویان و جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد .

 

 

انتهای پیام/د

بهره مندی ازمشارکت عمومی و توانمندسازی با توجه ویژه به کودکان، زنان، معلولین و سالمندان

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.