رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : تا پایان امسال ۳۰ معدن راکد استان فعال می‌شود.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جلسه شورای معادن استان کرمانشاه که امروز (۲۳ اردیبشهت) برگزار شد احیا معادن راکد استان را یکی از مهمترین اولویت‌های سال جاری برشمرد و گفت : از ابتدای سال تا کنون هشت معدن راکد استان با اشتغالزایی حدود ۶۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۱۹ میلیارد ریال فعال شده است.

وی گفت : بنا داریم تعداد معادن راکدی که تا پایان سال فعال می‌شود را به ۳۰ مورد برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت آزادسازی پهنه‌های معدنی استان داشت و اظهار کرد: پهنه اسلام‌آبادغرب در فروردین ماه آزاد شد و از آن زمان تاکنون ۵۰ متقاضی برای این عرصه معدنی درخواست استعلام محدوده داشتند.

به گفته دارابی، دو پهنه هرسین و گیلانغرب نیز در مراحل نهایی کار است و حداکثر تا پایان خرداد آزاد خواهد شد و آزادسازی پهنه سنقر نیز به زوی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با آزادسازی این پهنه‌های معدنی متقاضیان زیادی برای گرفتن پروانه اعلام آمادگی خواهند کرد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم کاری در حوزه معادن استان صورت بگیرد باید از این پهنه‌بندی‌ها آزاد شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این پهنه‌ها حدود ۳۰ درصد مساحت استان را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: متاسفانه پهنه‌ها از سال ۹۳ تاکنون در مرحله مطالعات بودند و این روند به کندی انجام شد.

در ادامه عارف ابراهیمی رئیس خانه معدن استان کرمانشاه نیز از افزایش قیمت قیرطبیعی خبر داد و عنوان کرد: دلیل این گرانی عدم عرضه قیرطبیعی و تفاوت بین عرضه و تقاضا است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ معدنی در گیلانغرب، سومار، نفت‌شهر و قصرشیرین قیر استخراج نمی‌کند، یادآور شد: همه معادن هم اکنون مشغول باطله برداری هستند.

به گفته رئیس خانه معدن استان این در حالی است که اکنون هم به دلیل نزدیک شدن فصل ایزوگام درخواست خرید در این بخش بالا رفته و هم به واسطه بالا رفتن نرخ دلار در برابر ریال، برخی کشور‌ها مانند چین درخواست خرید قیر از ایران را دارند.

ابراهیمی گفت: مجموع این عوامل باعث شده قیمت قیرطبیعی برای انواع مرغوب و با خلوص بالا تا تنی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هم برسد.

وی اشاره‌ای هم به از سر گرفتن صادرات قیرطبیعی داشت و تاکید کرد: از چهار ماه قبل صادرات قیرطبیعی دوباره آغاز شد و برندسازی‌هایی هم در این زمینه صورت گرفت.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: در گذشته به دلیل اضافه کردن خاک سیاه و سنگ به قیرطبیعی، تا حدودی بازار‌های صادراتی خصوصا چین را از دست داده بودیم .

 

 

انتهای پیام/د

هشت معدن راکد استان با اشتغالزایی حدود ۶۰ نفر فعال شده است

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.