فرماندار رامشیر در اولین جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی بر ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اولین جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی با هدف پیشگیری آمادگی و مقابله با حریق، به ریاست سید مجید حسینی نژاد، فرماندار شهرستان رامشیر، جرفی، فرمانده یگاه حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان، دادستان شهرستان، جمعی از مسئولان ادارات رامشیر و کارشناس HSE نفت و گاز مارون در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

سید مجید حسینی نژاد، فرماندار رامشیر در این جلسه گفت: برای حفظ عرصه‌های ملی و منابع طبیعی وجود فرهنگ عمومی و اراده همگانی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: زمانی که حفظ منابع طبیعی در میان اقشار مختلف جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، همگان خود را در برابر صیانت از این نعمت‌های خدادادی مسئول می‌دانند.

حسینی نژاد با بیان اینکه با ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در میان عموم جامعه و پذیرش این مسئولیت از سوی اقشار مختلف، نسل‌های آینده کشور را از برکات منابع طبیعی بهره‌مند خواهند کرد، بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی نقش خطیری در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه بر عهده دارند و باید با برنامه ریزی دقیق زمینه‌های این فرهنگ سازی را در سطح جامعه و در بین اقشار مختلف مردم فراهم کنند.

فرماندار رامشیر در ادامه به مستعد بودن این شهرستان در حوزه منابع طبیعی و لزوم برنامه ریزی مناسب برای آن اشاره کرد و تصریح کرد: طرح جامع حوضه آبخیز به منظور بهبود معیشت روستاییان و کیفیت زندگی آن‌ها به شکل پایلوت اجرایی شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: صرف توجه به حفظ منابع طبیعی در روستا‌ها امکان‌پذیر نیست و طرح جامع آبخیز به منظور بهبود کیفیت زندگی مردم و حفظ آب و خاک و همچنین پوشش گیاهی با مشارکت روستاییان قابل انجام است.

سید مجید حسینی نژاد، موظف شدن کلیه دهیاری‌های شهرستان رامشیر به خرید کپسول آتش نشانی و لوازم اطفاء و حریق به منظور پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی، انعکاس و گزارش ساخت و ساز‌های چند طبقه در شهرستان در سطح شهر و ضعف مفرط امکانات آتش نشانی شهرداری و دفتر فنی به اداره کل امور شهری و شورا‌های استانداری را از جمله مصوبات این جلسه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: استقرار اداره منابع طبیعی آبخیزداری در شهرستان رامشیر به منظور حفاظت از سایر عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، راه اندازی کانکس به منظور حفاظت و صیانت از عرصه‌ها و اراضی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اداره کل در این جلسه تصویب شد.

به گفته حسینی نژاد، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آگاه سازی روستا‌های مجاور تاسیسات و خطوط لوله، دوره‌های آموزشی باهماهنگی اداره محیط زیست شهرستان توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و آغاجاری، مرطوب نگهداشتن کانال توسط مدیریت بهره برداری از سد و شبکه شهدای رامشیر به منظور جلوگیری از آتش سوزی پوشش گیاهی را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

انتهای پیام/گ

لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار