رئیس کمیته حقوقی شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیستی و منابع طبیعی خوزستان از صدور دستور توقف عملیات اجرایی طرح گردشگری تنگ تکاب در منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد داس‌مه، رئیس کمیته حقوقی شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیستی و منابع طبیعی خوزستان گفت: مجری طرح گردشگری در منطقه حفاظت شده خائیز جاده سازی و فنس کشی انجام داده و ماشین آلات را در منطقه مستقر کرده است، این در حالی است که مناطق حفاظت شده فاقد کاربری گردشگری هستند و ساخت و ساز در آن‌ها غیرقانونی است.

وی اظهار کرد: ضابطان قضایی اکنون در محل هستند تا منطقه را پاکسازی و دستور دادستان را اجرایی کنند.

داس‌مه با اشاره به همکاری برخی مقامات سازمان محیط زیست برای ویلاسازی در منطقه حفاظت شده خائیز، بیان داشت: شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیستی شکایت خود را از این مسئولان تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.

به گفته رئیس کمیته حقوقی شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیستی و منابع طبیعی خوزستان، این سومین رای محیط زیستی دادستان بهبهان در روز‌های اخیر بوده است.

گفتنی است؛ روح الله زندی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان اول اردیبهشت ماه دستور تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه مارون را صادر کرده است.

همچنین در هفته گذشته حدود ۱۳ دکه که به صورت غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز و در مسیر سیلاب‌های فصلی ساخته شده بود، به دستور دادستان این شهرستان تخریب شدند.

انتهای پیام/گ

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.