رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی متعدد شهر تهران نمی‌توان مدل دوچرخه را در همه نقاط آن اجرا کرد.

صدرالدین علیپور رئیس محیط زیست شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر دوچرخه سواری بر کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهرداری تهران با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک سیاست یکسانی را برای روند کاهشی آلودگی هوا در تهران در پیش دارد.

وی با بیان اینکه مد دوچرخه سواری را نمی‌توان در همه مناطق شهر تهران اجرا کرد، افزود:  به دلیل موقعیت جغرافیایی متعدد شهر تهران نمی‌توان مدهای دوچرخه سواری را در همه نقاط آن اجرا کرد.

علیپور با اشاره به اینکه مسیر‌های دوچرخه سواری باید در محدوده‌های مختلف باشد، گفت: برخی از مسیر‌های دوچرخه سواری بین مد‌های حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس قرار دارند که به دلیل پر تردد بودن این مسیرها را باید گسترش داد.


یشتر بخوانید:لزوم توجه مدیران شهری به توسعه حمل و نقل پاک


وی با بیان اینکه مد‌های دوچرخه سواری در کاهش آلودگی هوا و سلامت افراد تاثیر بسزایی دارند، تصریح کرد: طرح شروع از خود را در شهرداری تهران نیز آغاز کرده‌ایم که باید همزمان با این طرح زیرساخت‌های این مد را نیز فراهم کنیم.

رئیس محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه باید بخش خصوصی را برای قرارگیری دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر درگیر کنیم، گفت:  باید همزمان با اجرای این طرح، مسیر‌های دوچرخه سواری را ایزوله کنیم.

وی بیان کرد: اگر از طرح استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی استقبال شود، شهرداری تهران این آمادگی را دارد تا مسیر‌های دوچرخه را در معابر گسترش و امکانات بهتری را برای شهروندان فراهم کند.

علیپور با اشاره به اینکه در شهر تهران به دلیل حجم زیاد جمعیت و جا به جایی مسافر باید حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم، تصریح کرد: با افزایش وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانیم در کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم. همچنین توسعه حمل و نقل پاک مانند پیاده روی و پیاده راه‌های دوچرخه سواری، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار