مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: ۲۱ رشته قنات از سال گذشته تاکنون با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان در این شهرستان مرمت و بازسازی شدند.

۲۱ رشته قنات در سراوان مرمت شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی سراوان اظهار داشت: عملیات مرمت و بهسازی قنوات انجام شده در سراوان شامل کول گذاری، ریزش برداری، سنگ بند سیمان، طوقه چینی، بغل بری و تغییر مسیر و پوشش بتنی مظهر قنات بوده است.

وی ادامه داد: ۱۶۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی سراوان زیر پوشش این ۲۱ رشته قنات هستند که هزار و ۵۳ بهره بردار از آب این قنات‌ها برای مزارع کشاورزی خود استفاده می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان تعداد قنات‌های این شهرستان را افزون بر ۱۲۰ رشته قنات عنوان کرد و افزود: سال ۹۶ نیز ۳۲ رشته قنات با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال در بخش‌های مرکزی، بم پشت و جالق این شهرستان مرمت و بازسازی شدند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان سراوان دارای پرآب‌ترین و طولانی‌ترین قنات‌های سیستان و بلوچستان است.

سیستان و بلوچستان جزو استان‌های قنات خیز کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که رتبه ۶ کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد.

هم اینک هزار و ۹۲۵ رشته قنات با ۲ هزار و ۳۲۷ کیلومتر طول در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین آن‌ها در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، سراوان و ایرانشهر قرار دارد.

سراوان در ۳۴۳ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و جنوب شرق ایران واقع شده است.

انتهای پیام/ع

سراوان  دارای پرآب‌ترین و طولانی‌ترین قنات‌های سیستان و بلوچستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.