مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با کمباین و نحوه کنترل و سنجش ریزش غلات با حضورکارشناسان مکانیزاسیون، زراعت و ترویج شهرستان‌های ارزوئیه، بافت و سیرجان در جهاد کشاورزی ارزوئیه برگزار شد.

آموزش کنترل و سنجش ریزش ضایعات غلات در شهرستان ارزوئیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با اصول کاروتنظیم کمباین‌ها جهت جلوگیری از ریزش محصول وکاهش افت وخسارت هنگام برداشت وایمنی کار با کمباین‌ها برگزار گردید.

وی افزود: در این کارگاه درباره نحوه تنظیم، کنترل و سنجش ریزش ضایعات به شکل تئوری توضیحاتی به حاضرین ارائه و سپس حاضرین وتعدادی از کشاورزان منطقه به طرز عملی در یک مزرعه جو درحال برداشت واقع در سرگز دولت آباد با مراحل کارباکمباین و زمان برداشت محصول آشناشدند.

در این کارگاه آموزشی یادآوری شد: در صورت ریزش کمباین در حین برداشت، کمباین متوقف واز ادامه فعالیت آن تا برطرف کردن عیوب آن جلوگیری به عمل آید.

امیری افزود:به منظور توسعه ضریب مکانیزه وتجهیز ونوسازی کمباین‌های شهرستان خوشبختانه اعتبارات خوبی از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد وپیش بینی می شود بیش از ۸۰ دستگاه کمباین در سال زراعی جاری عملیات برداشت گندم وجو شهرستان را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

کنترل ضایعات غلات در کارگاه آموزشی

برچسب ها: کمباین ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار