برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به گستردگی فعالیت‌های جانبی، نقطه عطف برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در  نشست هم اندیشی منطقه‌ای نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گیلان که به منظور تبیین فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و نیز ارائه نظرات رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی امروزی، ضرورت هدف گذاری برنامه ها با رویکرد جذب مخاطب به کتابخانه را یادآور شد.

وی با بیان اینکه هدف فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها، جذب اقشار مختلف مردم به این محیط فرهنگی است، گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به گستردگی فعالیت های جانبی، نقطه عطف برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی است.

کرمی همچنین همدلی کتابداران در برگزاری موفق نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را لازمه معرفی شایسته این رویداد بزرگ در استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، سال گذشته شاهد مشارکت بیش از ۳۰ هزار گیلانی در این رویداد مهم بودیم که امیدواریم این مشارکت گسترده در سال جاری نیز ادامه یابد.

وی ارتباط موثر با مجموعه های فرهنگی، دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف را در معرفی منابع ۱۲گانه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به آغاز فعالیت ضابطه مند رابطین فرهنگی کتابخانه ها از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری، امیدواریم ارتباط با ارگان های مختلف نیز از مهم ترین برنامه ها در شهرستان های مختلف باشد.


گفتنی است نشست هم اندیشی برنامه های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شرق و غرب گیلان در هفته جاری و به میزبانی کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) رضوانشهر و اهل البیت(ع) آستانه اشرفیه نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ

جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.