رئیس جهاد کشاورزی سروآباد با اشاره به حمله ملخ شاخک بلند به ۴۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان گفت: عملیات مبارزه با این نوع آفت در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، محمد رحیمی رئیس جهاد کشاورزی سروآباد گفت: ۴۵ هزار هکتار از اراضی باغی، زراعی و مراتع جنگلی این شهرستان دچار آفت ملخ شاخک بلند شده است.

وی افزود: ملخ شاخک بلند با سابقه بیش از ۱۰ سال بومی این شهرستان است که برخی سال‌ها به علت شرایط خاص محیطی از جمله آب و هوا، پوشش گیاهی و عوامل دیگر طغیان کرده و خسارت زیادی به اراضی کشاورزی وارد می‌کند.

رحیمی بیان کرد: اراضی ۳۲ روستای شهرستان سروآباد اینک گرفتار طغیان ملخ شاخک بلند هستند که بیشترین اراضی زراعی، باغی و مراتع جنگلی آلوده به این آفت در دهستان دزلی بخش مرکزی در روستا‌های دمیو، درکی و دزلی با ۱۷ هزار هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: عملیات مبارزه با ملخ شاخک بلند در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار آغاز شده و ادامه عملیات مبارزه با این آفت نیازمند همیاری و همکاری روستاییان، دهیاران و شورا‌های اسلامی است.

وی اضافه کرد: تعداد پنج شبکه پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی مشغول عملیات مبارزه با این آفت هستند که در این راستا ۲ دستگاه خودروی بخش دولتی و چهار دستگاه تراکتور بخش خصوصی با ۲۳۴ نوع سمپاش را بکارگیری کرده ایم.

رحیمی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰ لیتر سم در بین باغداران، کشاورزان و روستاییان توزیع شده است، گفت: در تهیه سم برای مبارزه با آفت ملخ شاخک بلند هیچ محدویتی نداریم و به اندازه کافی سم در انبار موجود است.

انتهای پیام/م

اراضی سروآباد دچار آفت ملخ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.