روزنامه نیویورک تایمز با انتشار مطلبی مدعی شد احزاب راست افراطی اروپا و روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات پارلمان اروپا با هم همکاری می‌کنند.

ادعای نیویورک تایمز درباره همکاری احزاب راست افراطی و روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات پارلمان اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد روسیه و احزاب سیاسی راست افراطی اروپا در انتخابات آتی پارلمان اروپا که قرار است ۲۳ تا ۲۶ ماه مه برگزار شود از تاکتیک مشابه آنچه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا رخ داد، استفاده می‌کنند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به حمله سایبری به رایانه‌های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ ادعا کرد سرور‌هایی که وبسایت‌های دموکرات‌ها را در انتخابات سال ۲۰۱۶ پشتیبانی می‌کردند وبسایت‌های احزاب راست افراطی اروپا در انتخابات آلمان و ایتالیا را نیز پشتیبانی کردند. احزاب راست افراطی اروپا نیز برای پیشبرد مقاصدشان در انتخابات آتی پارلمان اروپا، به چنین شیوه‌هایی نیاز دارند. به عقیده آنها، این وبسایت‌ها قادر هستند ضمن اشاعه حس ناسیونالیستی به اتحادیه اروپا، سیاست‌های ضد مهاجرتی را نیز ترویج دهند.

نیویورک تایمز در ادامه این مطلب ادعایی نوشت: انتخابات پارلمان اروپا به ویژه در دوره برکسیت، زمانی که سران راستگرای اروپا به دنبال وضع مقررات جدیدی در حوزه مهاجرت و لغو تحریم‌های روسیه هستند از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. سران راست افراطی به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه بهترین گزینه برای پیشبرد اهدافشان است؛ چراکه به ادعای نیویورک تایمز این کشور در گسترش اطلاعات نادرست و ایجاد نگرانی در مورد انتخابات پارلمان اروپا قادر است بسیار دقیق عمل کند.

این روزنامه در ادامه این مطلب به تاثیرگذاری احزاب راست افراطی ایتالیا در انتخابات این کشور پرداخت و مدعی شد برخی احزاب کشور‌های فرانسه، اسپانیا و لهستان در انتخابات خود به این تاکتیک روی آورده‌اند.

نیویورک تایمز در حالی مدعی شده است تاکتیک پیاده شده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در انتخابات کشور‌های دیگر نیز اجرا می‌شود که رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا چندی پیش اعلام کرد شواهدی مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات اروپا پیدا نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار