سران اتحادیه اروپا در جلسه خود در شهر بروکسل، با تمدید ضرب‌الاجل ۶ ماهه خروج انگلیس از این اتحادیه موافقت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد سران اتحادیه اروپا در جلسه خود در شهر بروکسل، با تمدید ضرب‌الاجل 6 ماهه خروج انگلیس از این اتحادیه (برگزیت) موافقت کرده‌اند.

بر این اساس، سران ۲۷ کشور در واکنش به درخواست لندن برای تمدید مهلت خروج از اتحادیه، موافقت کردند که این ضرب‌الاجل که چند روز دیگر فرامی‌رسد، تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به تعویق بیافتد. قرار است توسک در دیدار با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس این توافق را نهایی کند.

همچنین قرار است روند پیشرفت حرکت بریتانیا به سمت خروج از اتحادیه، ۳۰ ژوئن (۹ تیر) در نشستی مورد بررسی سران اتحادیه قرار گیرد. این نشست به درخواست «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در متن توافق گنجانده شده، تا اتحادیه اروپا اطمینان یابد که انگلیس به تعهدات خود از جمله برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، پایبند می‌ماند.

«تراز می» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه به سران اتحادیه توصیه کرده بود با درخواست این کشور برای تمدید ضرب‌الاجل برگزیت تا دستکم ۹ تیر ماه موافقت کنند، چراکه خروج بدون توافق و بدون مشخص شدن وضعیت سیاسی و اقتصادی پس از برگزیت، می‌تواند برای دو طرف تبعاتی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار