سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی میزبان دو جشنواره ملی هنر‌های نمایشی آیات و جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالحسن حیدری سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سیاست برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های ملی در حوزه هنر با توجه به قابلیت‌ها وظرفیت‌های استان‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به رویکرد و سیاست دبیرخانه بنیاد بین المللی امام رضا (ع) مبنی بر چرخشی کردن جشنواره‌های موضوعی امام رضا در همه استان‌ها و عوض کردن جشنواره‌ها در استان‌های مختلف؛ به رغم آمادگی استان در خصوص برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی استان با رویکرد تقویت ساختاری و محتوایی؛ امسال این جشنواره با رویکرد بنیاد رضوی، در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌گردد.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنر‌های نمایشی امسال خراسان شمالی میزبان جشنواره هنر‌های نمایشی آیات خواهد بود.
حیدری افزود: این جشنواره در حوزه هنر‌های نمایشی از لحاظ ساختاری و محتوایی از وسعت بالاتری برخواردار خواهد بود و زمینه تولیدات بیشتری در حوزه آثار نمایشی با موضوع قرآن خواهد داشت.
وی، تاکید کرد: این جشنواره بستر مناسبی برای خلق آثار فاخر نمایشی با تکیه بر خلق مفاهیم با موضوع قران، عترت، سیره و زندگی انبیا و اهل بیت علیهم السلام و بسیاری از آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی برگفته از این مضامین خواهد بود.
به گفته وی در هفته کرامت هم شاهد برگزاری هفته فرهنگ رضوی با ارائه تولیدات و آثار فاخر فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا (ع) خواهیم بود.
سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان شمالی افزود: این استان در تیرماه امسال میزبان جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خواهد بود.
گفتنی است: استان خراسان شمالی همواره به عنوان یکی استان‌های مطرح در برگزاری مطلوب و اثرگذار رویداد‌ها و جشنواره‌های ملی هنری بوده است
انتهای پیام/ط


برگزاری جشنواره فیلم روستا و عشایر در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.