رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت:با تحقق سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در مرکز ملی تحقیقات ابزیان آب شور بافق انتظار داریم بیش از ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در گونه‌های مختلف تولید شود.

 سید جمل سجادی پوررئیس جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرکزملی تحقیقات آبزیان آب شور بافق بیش از دومیلون قطعه بچه ماهی تولید می‌شود، گفت: شهرستان بافق ظرفیت بالایی برای پرورش گونه‌های مقاوم به شوری آب دارد.

وی افزود: با ورود دو سرمایه گذار و دریافت پروانه در بحث تیلاپیا، پرورش این گونه ماهی هم در شهرستان بافق به ۲ هزار تن می‌رسد.

سجادی پور همچنین در زمینه طرح‌های مربوط به نخیلات بافق ادامه داد: تخیلات و باغبانی یکی از محور‌های اصلی کشاورزی در بافق است وبیش از ۸۰ درصد نخیلات استان در بافق است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد افزود: در شهرستان بحث اصلاح ارقام نخیلات را داریم و با حمایت دولت در سطح ۲۰۰ هکتار این طرح در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در زمینه صنایع جانبی و فراوری خرما نیز اقداماتی انجام شده و در حال برند سازی محصولات خرما هستیم.

سجادی پور در حوزه دام پروری و سلسله مشاغل خرد این شهرستان نیز بیان کرد: شهرستان بافق در این زمینه ظرفیت‌های بالایی دارد که امیدواریم با معرفی و شناسایی پهنه‌های جدید تولیدی و در دست اجرا شاهد سرمایه گذاری و ورود مردم و تامین گوشت سفید و قرمز باشیم.

انتهای پیام/ی

پیش بینی افزایش ظرفیت ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار