مدیرکل امور استان‌های ستاد امر به معروف کشور:

۸۰۰ گروه جهادی در کشور مجوز تخصصی امر به معروف را دریافت کردند

حجت‌الاسلام ترکاشوند، از صدور مجوز فعالیت تخصصی امر به معروف برای ۸۰۰ گروه جهادی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت‌الاسلام ترکاشوند، مدیر کل امور استان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک واجب الهی مدنظر باشد و باید از نگاه‌های جناحی به آن پرهیز شود.

حجت‌الاسلام ترکاشوند با تاکید بر اینکه امروز بحث امر به معروف و نهی از منکر دیگر منحصر به مبحث عفاف و حجاب نیست و از این مرز عبور کرده ایم، افزود: سیاست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، بازتعریف امر به معروف و نهی از منکر و ورود تخصصی به سایر حوزه هاست.

مدیرکل امور استان‌های ستاد امر به معروف کشور از چابک سازی معاونت‌های این ستاد خبر داد و گفت: از ۲۰ معاونت در این ستاد به دو معاونت کلی شامل معاونت اجتماعی و مطالبه گری و معاونت فرهنگ، آموزش و رسانه رسیدیم و پویاسازی و جوان سازی ستاد در کل کشور آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه مسائل استان‌ها و ضروت امر به معروف و نهی از منکر در مسائل مختلف درسطح استان‌ها متفاوت است، افزود: اطلس مسائل کشور را به دست آورده‌ایم و امیدواریم با انجام کار علمی و جهادی در مسیری که پرچمدار آن امام حسین (ع) بوده‌اند، موفق قدم برداریم.

ترکاشوند گفت: امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مطالبه گری در قالب ۱۶ دسته تقسیم بندی شد و گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی در این عرصه‌ها ساماندهی شدند.

او همچنین از صدور مجوز برای ۸۰۰ گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: این گروه‌ها در زمینه‌های اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریحات سالم و ورزش، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، مسئولان، مبارزه با مفاسد، عفاف و حجاب، مهندسی، گردشگری فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حامد ترکاشوند افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در این حوزه‌ها بازتعریف کنیم، به طور قطع موج عظیم مردمی به این لشکر مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر خواهند پیوست.

در این مراسم از تلاش‌های حجت الاسلام علی گندمی تجلیل و حجت الاسلام ابوذر صانعی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.