کسب رتبه نخست کشورتوسط زندان‌های استان یزد در اقامه نماز

مدیرکل زندان‌های استان یزد از کسب رتبه نخست کشورتوسط زندان‌های استان یزد در اقامه نماز خبرداد.

ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان یزددر گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ یکی از اهداف اصلی سازمان زندان‌ها را بحث اصلاح و تربیت عنوان کرد وگفت: بیشتر حوزه کاری ما به حوزه امر به معروف و نهی از منکر باز می‌گردد که مستلزم توجه بیشتر از سوی مسئولان به این موضوع است.

مدیرکل زندان‌های استان یزدافزود: در حوزه اداره کل زندان‌ها شورای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارد که به تبع آن این شورا‌ها در تمام زندان‌ها نیز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های یزد ۳۰ جلسه برگزار کرده است تصریح کرد: در این جلسات ۲۴۱ مصوبه داشتیم که ۲۲۹ مورد آن اجرایی شده است.

ذوالفعلی نژاد اظهارداشت: جذب و ساماندهی گروه‌های یاوران امر به معروف و طلایه داران جهت پرسنل و کارکنان، برگزاری مراسم زیارت عاشورا هر پنج شنبه برای کارکنان و مددجویان در زندان‌های یزد، برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت‌های مختلف و دعوت از سخنرانان و روحانیون مطرح استانی و کشوری هر پنج شنبه جهت سخنرانی برای کارکنان و مددجویان زندان‌های استان یزد از جمله برنامه‌هایی است که در راستای امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با بیان اینکه ۲۲ نفر از روحانیون در زندان‌های استان یزد به اقامه نماز جماعت می‌پردازند خاطرنشان کرد: در زندان‌های استان یزد هر وعده، ۶۳ مورد نماز جماعت برگزار می‌شود و تنها استانی هستیم که نماز صبح جماعت در زندان‌های استان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام ۳۰ نفراز خانواده‌های زندانیان فعال در امر به معروف و نهی از منکر به مشهد مقدس تصریح کرد: این کار جهت تشویق و ترغیب سایر زندانیان برای حضور فعال‌تر در امر به معروف و نهی از منکر در زندان‌های استان یزد صورت می‌گیرد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد تعداد حافظان قرآن از نیم تا ۳۰ جز را در زندان‌های استان یزد قریب به ۷۰۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۷ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند که یکی از این مددجویان سال گذشته در مسابقات کشوری رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از مددجویان زندان‌های یزد در ورزش صبحگاهی شرکت می‌کنند تاکید کرد: اجرای طرح کتابخوانی یار مهربان هر روز در تمامی اندرزگاه‌های زندان‌های استان یزد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ ا

اختصاص رتبه نخست کشور به زندان‌های استان یزد در اقامه نماز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار