رییس بخش اهدای خون اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان منعی ندارد، از همه افراد خواست تا از اهدای خون در این ماه غافل نشوند.

اهدای خون در ماه رمضان منعی نداردبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مریم میرزاده  رییس بخش اهدای خون اداره کل انتقال خون استان کرمانشاهبا بیان اینکه  بطور معمول خوندهی در ایام ماه مبارک رمضان کاهش محسوسی دارد گفت:علت آن این است که افراد تصور دارند در این ماه قادر به خوندهی نیستند اهدای خون در ماه رمضان منعی ندارد افراد می‌توانند در ساعت اول صبح بعد از وعده سحری و یا در ساعات نزدیک به افطار و حتی پس از افطار جهت اهدای خون مراجعه کنند.

میرزاده با بیان اینکه پذیرش اهدای خون در دو وعده صبح (۸ صبح تا ۱۳ ظهر) و بعدازظهر (۱۶ تا ۱۸ بعدازظهر) انجام می‌شود، گفت: جهت رفاه حال روزه داران هم اکنون ساعت کار بعدازظهر تا دو ساعت پس از افطار یعنی تا حدود ساعت ۲۲ شب ادامه دارد.

این مسئول همچنین با اشاره به دریافت پلاسما و پلاکت در مراکز انتقال خون استان گفت: جهت اهدای این دو محصول که همواره مورد نیاز است افراد می‌توانند ماهانه مراجعه داشته باشنددر اهدای پلاسما و پلاکت، به کمک دستگاه تنها این دو جزء از خون افراد گرفته می‌شود.

 

انتهای  پیام/ز

اهدای پلاسما و پلاکت، به کمک دستگاه تنها این دو جزء از خون افراد گرفته می‌شود

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.