سرریز سرمایه گذاری استان تهران در استان سمنان مستقر شده است/بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان طرح مصوب ستاد تسهیل استان به بانک ها معرفی شده استعسگری گفت: کانال زیر ساخت کشور از استان سمنان عبور نموده و تمامی امکانات زیر ساخت در سطح استان برای توسعه پایدار فراهم است. 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در یکصد و چهل و هفتمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گرمسار گفت: استان سمنان با بیش از ۹۷۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت ، بالغ بر ۷۰۰۰۰۰ نفر جمعیت را در خود جای داده است.‌

وی با بیان اینکه این استان با ۸ استان بزرگ کشور همسایه می باشد، افزود: سرریز سرمایه گذاری استان تهران در استان سمنان مستقر شده است .

معاون استاندار سمنان ادامه داد: کانال زیر ساخت کشور از استان سمنان عبور نموده و تمامی امکانات زیر ساخت در سطح استان برای توسعه پایدار فراهم است. 

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای بیش از ۶۰۰۰ هکتار شهرک صنعتی است تاکید کرد: فضای تعاملی و مدیریتی استان به گونه ای است که مورد پذیرش و رضایت اکثر سرمایه گذاران است.

عسگری با بیان اینکه بیش از ۱۳ نوع ماده معدنی از این استان استخراج می شود، گفت: پیکره استان سمنان معدنی بوده و ۲/۵ میلیارد تن دخیره معدنی در این استان موجود است .

وی ضمن بیان اینکه  در سال بیش از ۲۰ میلیون زائر از مسیر جاده های استان عبور می کنند افزود: کل پیکره ی استان سرشار از جاذبه های گردشگری است ، ولی راه نرفته در این حوزه بسیار است.‌

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون دلار عوایدی استان در صادرات بخش کشاورزی بوده است ابراز داشت: پسته به عنوان محصول بارز و شناخته شده ی استان سمنان است که اقدامات خوبی در راستای فرآوری و صادرات آن به انجام رسیده است.

صادرات ۳۴۰ میلیون دلاری محصولات از استان سمنان

عسگری ادامه داد: در سال گذشته ، ۳۴۰ میلیون دلار ارزش صادرات محصولات مختلف در استان سمنان بوده است که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان طرح مصوب ستاد تسهیل استان به بانک ها معرفی شده است.‌

وی در پایان با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اشتغال استان بصورت منظم و مستمر و هفتگی در استان سمنان برگزار می شود عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت بانکها از محل مصوبات ستاد تسهیل است و بیش از ۶۳ واحد صنعتی استان سمنان در حوزه صنعت خودرو و قطعات آن فعالیت دارد.‌

انتهای پیام / گ

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار