مدیر جهادکشاورزی اندیمشک از تشدید نظارت بر مراکز خرید گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید هدایت موسوی، مدیر جهادکشاورزی اندیمشک گفت: ۶ مرکز خرید در نقاط مختلف شهرستان در حال خرید این محصول هستند  و  نظارت بر روند خرید محصول گندم در مراکز خرید تشدید می‌شود.

 وی با اشاره به تدام برداشت گندم بیان داشت: تاکنون ۱۵ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است و این روند تا پایان برداشت این محصول ادامه دارد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار تن محصول گندم از سطح ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

موسوی ضمن اعلام فعالیت ۱۰۰ دستگاه کمباین در این شهرستان تصریح کرد: کار برداشت محصول گندم در اندیمشک توسط ۱۰۰ دستگاه کمباین انجام می‌گیرد ضمن اینکه این کمباین‌ها به صورت کارشناسی و دقیق ضدعفونی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: در سیلاب اخیر ۶ هزار هکتار از مزارع گندم اندیمشک در بخش مرکزی و الوار گرمسیری بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است، اما با وجود این خسارات، وضعیت برداشت امسال مطلوب است و سال گذشته از ۳۶ هزار هکتار زیر کشت محصول گندم، حدود ۶۸ هزار تن محصول برداشت گردید.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: با شروع فصل برداشت محصول گندم پست قرنطینه و ضد عفونی کمباین‌های مهاجر به منظور جلوگیری از انتقال بیماری سیاهک هندی و سایر بیماری‌های بذرزاد به خوزستان در ورودی این استان دایر شده و عملیات ضدعفونی کمباین‌های مهاجر انجام شد.

انتهای پیام/م

تدام برداشت گندم در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.