رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از خرید ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان خریداری شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان خرید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات و از دست دادن ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع آبی استان روند خرید گندم و کلزا رضایت بخش بوده است، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از سطوح زیر کشت برداشت شده است.

چنگلوایی از کشاورزان درخواست کرد در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد از هرگونه قاچاق گندم و همکاری با دلالان این محصول استراتژیک بپرهیزند و محصول خود را فقط به مراکز خرید تحویل دهند.

این مقام مسئول اذعان داشت: تاکنون ۸۷ درصد از بهای گندم و ۸۰ درصد بهای کلزا پرداخت شده و این نوع پرداخت سریع و یکجای این ۲ محصول بی سابقه بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی در امر خرید و جلوگیری از قاچاق گندم سازمان را یاری می‌کنند، افزود: هرگونه عدم مشارکت با سودجویان و واسطه‌گران حفاظت از امنیت غذایی کشور است چه بسا دلالان پس از خرید گندم این محصول را امحا کنند و این شیوه جدید دشمن برای از بین بردن بخش کشاورزی و تولید است.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.