رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت گذاری فارس از پیشتازی استان فارس در حوادث ترافیکی در کشور خبر داد.

فارس همچنان پیشتاز در حوادث رانندگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت گذاری استان فارس در نشست خبری با موضوع ایمنی راه ها، اظهار داشت: فارس در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش ۸.۲ دهم درصدی حوادث ترافیکی را تجربه کرده، اما همچنان به لحاظ تعداد با بیش از یکهزار و ۳۵۰ تن مرگ و میر در سال گذشته، رتبه نخست کشور را دارد و همچنان پیشتاز است.

وی با اشاره به نامگذاری دهه کاهش حوادث ترافیکی توسط سازمان ملل از سال ۸۹ تا ۹۹، علت این نامگذاری را یادآوری حوادث ترافیکی ذکر کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت گذاری فارس ادامه داد: از سال ۸۵ تا ۹۵ شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از کاهش حوادث ترافیکی در سطح استان بودیم که طی این مدت ۱۷ هزار نفر از مرگ جاده‌ای نجات یافتند.

لنکرانی به حوادث ناشی از سیلاب در جاده‌های کشور که به دنبال آن کاهش سفر‌های نوروزی رقم خورد هم اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۸۶۰ نفر امسال در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: با توجه به کاهش تعداد حوادث جاده‌ای و متعاقب آن کاهش مرگ و میر‌های فارسی‌ها در ابتدای امسال، اما باز هم می‌طلبد که راه و شهرسازی و شهرداری در این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت گذاری فارس با بیان اینکه در کل کشور ۲۴ درصد مرگ و میر‌ها مربوط به موتورسواران است، عنوان کرد: ۲۷.۳ دهم درصد و مرگ و میر‌های استان فارس در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت‌ها در حوادث ترافیکی بوده است؛ لذا در استفاده از کلاه ایمنی باید فرهنگسازی ویژه‌ای شود.

لنکرانی با تصریح بر اینکه هم‌اینک کمتر از ۱۵ درصد موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. بر لزوم اصلاح رفتار‌های پرخطر رانندگی در کشور تاکید کرد و افزود: طبق آمار‌های ارائ شده حدود سه هزار نقطه پرخطر شناسایی شده که می‌توان با اقدمات مناسب نسبت به رفع آن همت کرد.

وی در بخشی از سخنانش به مصرف الکل توسط رانندگان در حوادث ترافیکی هم اشاره و و بر برخورد جدی با مصرف کنندگان الکل در این حوادث تاکید کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت گذاری فارس همچنین اعلام کرد که با کاهش ۶۰ درصدی مرگ و میر‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها مواجه هستیم.

لنکرانی خاطرنشان کرد: مقرر شده اداره‌کل راه و شهرسازی فارس با همکاری شهرداری شیراز نسبت به رفع موانع ترافیکی در کمربندی اقدام کند.
انتهای پیام/ چ

وضعیت فارس در حوادث رانندگی

برچسب ها: حوادث ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار