عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورایاری‌ها جایی برای تمرین دموکراسی هستند با حذف افرادی که صرفا توانایی خواندن و نوشتن دارند مخالفت کرد.

کاظمی/ مخالفت فراهانی با حذف افرادی که تنها توانایی خواندن و نوشتن دارند از انتخابات شورایاری‌هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه) برگزار شد، با پیشنهاد حذف تبصره ۱ ماده ۵ مبنی بر حذف افرادی که تنها توانایی خواندن و نوشتن دارند تا نتوانند در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کنند مخالفت کرد.

وی افزود: امری که در انتخابات شورایاری‌ها وجود دارد، بحث مشارکت مردم و اهالی منطقه است، لذا به جای اینکه شرایط را مساعد کنیم، می‌خواهیم عده‌ای را از این دایره حذف کنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در شرایطی که باید فضا را بازتر کنیم، اتفاقی که رخ داده سبب محدود کردن فضا شده است.

فراهانی با بیان اینکه گاهی اوقات فردی ۳ دوره عضو شورایاری بوده و معتمد محل است، گفت: ما در این شرایط این فرد را از این تبصره محروم می‌کنیم و به فکر تبعات اجتماعی آن نیستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری برای تمرین دموکراسی است، تصریح کرد: اگر اسم خود را اصلاح طلب گذاشتیم، باید به این موارد توجه کنیم، لذا تقاضا می‌کنم که این تبصره حذف نشود.

در نهایت این پیشنهاد با ۹ رای مخالف و ۸ رای موافق به تصویب نرسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار