نفود به اطلاعات خصوصی میلیون‌ها کاربر آمریکایی از طریق سرقت سیم‌کارت

سارقان و هکرها با سرقت سیم‌کارت میلیون‌ها کاربر به حریم خصوصی این افراد نفوذ کرده و برخی از اطلاعات آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کردند.

نفود به اطلاعات خصوصی میلیون‌ها کاربر آمریکایی از طریق سرقت سیم‌کارتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی اسنادی منتشر شده است که بیانگر سرقت میلیون‌ها عدد سیم‌کارت از کاربران آمریکایی برای نفوذ به حریم اطلاعاتی این افراد است. تا کنون نفر در همین رابطه از سوی پلیس ایالات متحده آمریکا بازداشت شده‌اند. رسانه‌ ارزش این سرقت‌ها را بیش از ۲.۴ میلیون دلار اعلام کردند.

این سارقان پس از سرقت سیم‌کارت‌های مشترکان در مناطق مختلف آمریکا به ویژه در ایالت میشیگان، ضمن همکاری و یا فروش سیم‌کارت‌ها به هکرها امنیت اطلاعاتی کاربران را به خطر انداخته و سودهای کلانی را از این معامله با هکرها بدست می‌اوردند. البته برخی از این سارقان با داشتن اطلاعات لازم برای نفوذ به این سیم کارت‌‌ها بدون همکاری با هکرها، خود اقدام به فروش اطلاعات شخص کاربران مورد سرقت واقع شده، می‌کردند.


بیشتر بخوانید: افزایش بی‌سابقه قیمت آیفون در پی سیاست‌های دونالد ترامپ


برخی از کاربران مورد سرقت واقع شده گفتند: تنها چند روز پس از سرقت  تماس‌هایی برای دریافت پول به جای سیم کارت با ما گرفته شد و سارقان ما را تهدید به انتشار اطلاعات موجود در سیم کارت کردند. در پی  افشا اسناد این حجم از سرقت سیم کارت‌های مردم، پلیس آمریکا از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباط موبایلی خواسته است در مورد نحوه فروش و استفاده از سیم‌‌کارت‌ها تجدید نظر کرده و با اعمال فرآیند‌های امنیتی بیشتر نفوذ به این قطعات الکترونیکی را غیرممکن سازد.

نفود به اطلاعات خصوصی میلیون‌ها کاربر آمریکایی از طریق سرقت سیم‌کارت

با توجه به گستردگی اتهامات مطرح شده بر علیه افراد دستگیر شده در این پرونده قضایی ممکن است هرکدام از این نفران به ده‌ها سال حبس در زندان محکوم شوند. دادگاه مسئول رسیدگی به این پرونده به کارگاهان پلیس دستور داده است ضمن تحقیقات بیشتر زوایای همکاری‌ دستگاه‌های دولتی با این افراد را فاش کنند و در صورت اثبات اتهام سریعا فرد یا افراد متخلف را بازداشت کنند.

انتهای پیام/

میلیون‌‎ها دلار سرقت سیم‌کارت برای نفوذ به حریم اطلاعاتی کاربران آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار