در نشست حقوق بشر آمریکایی؛

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی: آمریکایی‌ها بزرگترین نقض کننده‌ حقوق بشر در دنیا هستند

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت:آمریکایی‌ها در جایی که حقوق بشر با منافع آن‌ها در تضاد باشد به آن توجهی نمی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی: آمریکایی‌ها بزرگترین نقض کننده‌ حقوق بشر در دنیا هستندبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود عامری، دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در نشست حقوق بشر آمریکایی؛ تروریسم و تحریم طی سخنانی اظهار کرد: بیانیه حقوق بشر موضوعی است که سال‌ها مورد توجه انسان‌ها بوده و ما در ایران اسلامی همواره پذیرای این بیانیه بوده ایم، در صورتی که آن را کامل نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: اسلام و کشور‌های اسلامی همواره سطحی بالا‌تر بیانیه حقوق بشر را برای انسان‌ها خواستار بوده اند.

عامری با بیان اینکه دروغ پردازی‌های غرب در مورد بی اعتنایی مسلمانان به حقوق بشر باید از بین برود، گفت: حقوق بشر را باید به صورت عملی مورد واکاوی قرار داد.

رییس سازمان تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه یکی از گونه شناسی‌های حقوق بشر مربوط به حقوق بشر آمریکا است افزود: رهبری بعد از بازخوانی جنایات آمریکا از ششم تا دوازدهم تیر فرمودند که این هفته به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی انتخاب شود.

وی در تشریح حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: یکی از دوستان من حقوق بشر آمریکایی را مانند یک لپ لپ می‌داند که ظاهر زیبایی دارد، اما باطنش می‌تواند هم بد باشد و هم باطن خوبی داشته باشد، اما لپ لپ آمریکایی ظاهر بسیار زیبایی دارد که باطن آن مطلقا ظالمانه و بد است.

عامری با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی استثنا گرایی است، تصریح کرد. آمریکا هر جا که بیانیه حقوق بشر با منافع این کشور در تضاد باشد، اجازه دارد از آن تخطی کند.

رییس سازمان تاریخ دفاع مقدس خاطر نشان کرد. آمریکا به کشور‌های اسلامی و جنوب شرق آسیا اتهام زنی می‌کند، این کشور حتی بعضی مواقع به هم پیمانان خود برای امتیازگیری اتهاماتی می‌زند.

وی با بیان اینکه آمریکا به کشور‌های اسلامی برای نقض حقوق بشر اتهام می‌زند، تصریح کرد. طبق آمار‌ها آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا هستند، این ادعای آمریکایی‌ها در صورتی است که رییس جمهور فعلی این کشور در صحبت‌ها خود همواره مباحث نژاد پرستانه را مطرح می‌کند.

عامری در ادامه اظهار کرد: در دنیا هر نظم خود خواسته‌ای وجود داشته باشد، آمریکا آن را با استفاده از ابزار تروریسم از بین می‌برد، تا نظم مور نظر خود را جایگزین کند، مانند جنایاتی که در سوریه، عراق و افغانستان رخ داده است.

رییس سازمان تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی خریدنی بودن آن است گفت: برخی کشور‌های هم پیمان آمریکا می‌توانند حقوق بشر را از این کشور خریداری کنند مانند کشور عربستان که با دادن پول به نهاد‌های بین المللی و آمریکایی در مسائل حقوق بشری تبرئه می‌شوند. در حال حاضر بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در یمن رخ داده است، اما آمریکا از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: ما به جلساتی نظیر این نشست نیاز داریم تا حقوق بشر آمریکایی را بهتر تبیین کنیم و باید به این موضوع توجه داشت که این حقوق بشر معیار مشخصی ندارد.

عامری در مورد مسئله سردشت تصریح کرد: اگر تلاش و رشادت بعضی دوستان نبود، امروز ما به استفاده از سلاح شیمیایی در کشور خود متهم بودیم.

رییس سازمان تاریخ دفاع مقدس خاطر نشان کرد: یکی از رهبران آفریقا طی نشستی که در ایران داشت به من گفت، امروز در آفریقا بسیاری از آزمایشات شیمیایی که باید به روی حیوانات صورت گیرد از طرف آمریکا و اروپا به روی انسان‌های بی گناه انجام می‌شود که باعث بیماری بسیاری از مردم آفریقا شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار