معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از برگزاری آیین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی نوجوان سالم خبر داد.

برگزاری آیین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی نوجوان سالمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه یکی از رویکرد‌های مهم در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی دانست.

وی گفت : این فعالیت‌ها که شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های نمایشگاهی، برگزاری جشنواره‌ها، تهیه و تولید محصولات فرهنگی و قالب‌های مشابه می‌باشد، این ظرفیت را دارند که علاوه بر آگاه‌سازی عمومی و ارتقای دانش و شناخت افراد در مورد رفتار‌های پرخطر، موجب جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی شود.

محمدی گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این جشنواره با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در دو بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی و ابتکارات مدرسه‌ای در مدارس سراسر استان برگزار شد.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این جشنواره با استقبال خوبی مواجه شده است، به‌گونه‌ای که حدود ۲۰ هزار اثر در محور‌های مختلف جشنواره ارسال شده است.

محمدی ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم از جمله این برنامه‌ها است که می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره استانی نوجوان سالم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ضمن تشکر از دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات و معلمان عزیزی که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کرده‌اند، گفت: امروز نقش معلم و دانش‌آموز در پیشگیری از بروز رفتار‌های پرخطر مثل گرایش به سمت اعتیاد و خشونت بسیار بارز و روشن است.

وی افزود: اینکه معلمان در کنار آموزش کتاب‌های درسی به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند، ستودنی است و صدقه جاری برای آنان است.

الهی تبار به هیات محترم داوران هشتمین جشنواره استانی نوجوان سالم، هدایا و تندیس جشنواره را اهدا کرد.

علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این مراسم از حضور پرشور دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین در این جشنواره را تقدیر کرد و از تلاش ﻣﺴﺆولان و متولیان برپایی جشنواره گفت: نگاه ما در راستای مبارزه با ناهنجار‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد اقدامات فرهنگی است.

وی در ادامه از دانش‌آموزان به عنوان قشر آینده‌ساز جامعه خواست تا با فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد، جامعه را به سوی سلامت همگانی سوق دهند.

شمشیری در ادامه ضمن تشکر از فعالان عرصه پیشگیری ورود صادقانه به این حوزه را به عنوان پس‌اندازی برای آخرت دانست.

گفتنی است؛ در این مراسم از بیش از ۱۶۰ دانش‌آموز، والدین و معلمان برگزیده با اهدای لوح سپاس، هدایا و تندیس جشنواره تجلیل شد .

 

 

انتهای پیام/د

اجرای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی یکی از رویکرد‌های مهم در پیشگیری از اعتیاد

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.